01 مهر 1399 - 08:31
در سال جهش تولید؛

بانک کارآفرین آماده اعطای تسهیلات ویژه به بخش صنعت و معدن

بانک کارآفرین در سال جهش تولید و با توجه به افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال، آماده است تا تسهیلات مورد نیاز فعالان بخش صنعت و معدن را در اختیار آنان قرار دهد.
کد خبر : ۱۱۸۰۸۱
بانک کارآفرین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، برای درک اندازه این ظرفیت، لازم به ذکر است که کل سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت کشور در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۳۷۷ هزار میلیارد ریال و در بخش معدن ۳۵۷ هزار میلیارد ریال بوده است. یعنی بانک کارآفرین با افزایش توان ظرفیت بالقوه تسهیلات‌دهی، می تواند بخشی از نیازهای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و همچنین سایر بخش‌های تولیدی کشور را تامین نماید.


در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین، مورخ ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ با حضور مالکان بیش از ۷۶ درصد سهام، با هدف رعایت دستورالعمل بانک مرکزی و همچنین ارتقاء جایگاه بانک در نظام بانکی و توسعه فعالیت‌های آن در اقتصاد ایران، افزایش سرمایه این بانک از ۸۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید و بدین ترتیب مقرر شد مرحله اول این افزایش سرمایه به میزان ۲۱۷ درصد، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر اندوخته‌ها انجام شود و سرمایه بانک به رقم ۲۶ هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال برسد.


همچنین مقرر شد مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان ۱۴۹ درصد و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، ظرف مدت حداکثر دو سال عملیاتی شود و نهایتاً حداکثر ظرف یک بازه زمانی دو ساله، سرمایه بانک با بیش از ۳۷۰ درصد افزایش، به ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد. بی‌تردید این افزایش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک کارآفرین را در وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به شرایط کنونی قرار خواهد داد.


در خصوص عملیات بانک در عرصه تخصیص منابع در حال حاضر مانده تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است که با افزایش سرمایه پرداختی بانک به ۴۰ هزار میلیارد ریال ظرفیت اسمی اعطای تسهیلات افزایش چشمگیری خواهد یافت. استفاده از این ظرفیت، بستگی به جذب سپرده ها و سایر منابع نیز خواهد داشت که مسلماً بانک کارآفرین با اتکاء به ظرفیت نیروی انسانی، تخصص و فناوری های بانکی این موضوع را محقق خواهد نمود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر