03 مهر 1399 - 15:26
در ۱۸ ماهه منتهی به شهریورماه ثبت شد؛

اختصاص ۵۹ هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش صنایع

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای اسفند ما سال ۹۷ تا پایان مرداد ماه امسال است.
کد خبر : ۱۱۸۱۶۵
رونق تولید

به گزارش ایبِنا، منابع تخصیصی از محل تبصره ۱۸ در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.


بررسی‌ها حاکی است در ۱۸ ماه یاد شده (ابتدای اسفندماه ۹۷ تا پایان مردادماه ۹۹) برای دریافت این میزان تسهیلات ۶ ‌هزار و ۶۲۴ مورد ثبت نام انجام شده بود که دو هزار و ۸۴۵ مورد به ارزش ۲۰۶ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.


در نهایت نیز در مجموع یک‌هزار و ۴۰ فقره تسهیلات از این محل به ارزش ۵۹ ‌هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد.


استان اصفهان با پنج هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال برای ۷۷ طرح، تهران با چهار ‌هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال برای ۶۵ طرح و همدان با چهار ‌هزار و ۹۹ میلیارد ریال برای ۵۶ طرح، به ترتیب سه استان برتر در دریافت این تسهیلات در این مدت محسوب می‌شوند. همچنین کمترین پرداختی به استان کرمانشاه با تنها ۱۹۴ میلیارد ریال انجام شده است.


مطابق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نیز ۲۷ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بابت ۴۶۳ فقره طرح پرداخت شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر