صندوق بین‌المللی پول خط اعتباری کلمبیا را۶.۵میلیارد دلار شارژ کرد

صندوق بین‌المللی پول به منظور کمک به کلمبیا برای مقابله با آثار اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، خط اعتباری ارائه شده برای این کشور را ۶.۵ میلیارد دلار افزایش داد و آن را به ۱۷.۲ میلیارد دلار رساند.
کد خبر : ۱۱۸۱۷۷
کلمبیا

به گزارش ایبِنا از ای‌اف‌پی، صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تایید صلاحیت کلمبیا و با توجه به چارچوب سیاستی بسیار قدرتمند دورن‌سازمانی، سابقه عملکرد اقتصادی و سیاستگذاری و همچنین باتوجه به افزایش ریسک‌های بیرونی و آثار شدیدتر از انتظارات پاندمی کرونا که متوجه این کشور شده است، افزایش (خط اعتباری) مورد پذیرش قرار گرفت.


کشور کلمبیا از مه ۲۰۰۹ تاکنون از یک خط اعتباری انعطاف‌پذیر بهره می‌برد و هیات مدیره صندوق از آن زمان تاکنون هر دوسال یک بار این خط را تمدید و از این طریق پول مورد نیاز این کشور را به منظور مقابله با بحران‌ها تامین کرده‌اند.


تازه‌ترین تمدید این خط اعتباری در ماه مه سال جاری به مبلغ ۱۰.۸ میلیارد دلار انجام شد اما «آنتوآنت سایه» معاون مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که رکود در کلمبیا عمیق‌تر از انتظارات بوده و این کشور در آستانه ثبت شدیدترین رکود تاریخ خود قرار دارد.


وی افزود: افزایش خط اعتباری جاری، به کلمبیا کمک خواهد کرد تا ریسک‌های خارجی تشدید شده را مدیریت و از تلاش های جاری برای واکنش موثر به پاندمی حمایت کرده و همچنین به اسکان مهاجرین ونزوئلا ادامه و آسیب پذیری‌های خارجی را کاهش دهد.


کلمبیا به همراه شیلی، مکزیک، پرو و لهستان یکی از پنج کشوری است که این خط اعتباری انعطاف پذیر را دریافت کرده که البته چهار کشور مذکور در اواخر سال ۲۰۱۷ از این تسهیلات خارج شده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر