06 مهر 1399 - 07:40

پست اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی درباره بازدید ازگمرک شهیدرجایی

رییس کل بانک مرکزی از همراهی بانک مرکزی با واردکنندگان کالاهای اساسی و تولیدکنندگان در راستای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۲۱۰
دکتر همتی

به گزارش ایبِنا، دکتر عبدالناصر همتی از همراهی بانک مرکزی با واردکنندگان کالاهای اساسی و تولید کنندگان در راستای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید خبر داد.


رییس کل بانک مرکزی که روز شنبه به همراه معاون اول رییس جمهوری به بندر شهید رجایی سفر کرده بود در یادداشت خود نوشت: ۵ مهرماه ۹۹ در معیت معاون اول محترم رئیس جمهور، جمعی از وزرای محترم و رؤسای سازمان های گمرک و بنادر از گمرک بندر شهید رجایی در بندرعباس بازدید و موضوع کالاهای دپو شده در گمرک این بندر و نیز سایر بنادر کشور را بررسی کردیم.


⁩بانک مرکزی در راستای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید در قالب تصمیمات ذیل، همراهی کامل خود را با وارد کنندگان کالاهای اساسی و تولید کنندگان محترم ابراز داشت.


⁩در این جلسه مقرر شد:


واردات کلیه کالاهای مشمول ارز با نرخ ترجیحی که در گمرکات کشور دپو شده اند، امکان بهره گیری از خرید اعتباری ۳ ماه و تضمین نرخ ارز توسط بانک مرکزی را با تایید وزارت مربوطه و ترخیص و خروج کالاها ظرف ۴۵ روز خواهند داشت.


کلیه مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید که کالاهای آنها به گمرک اظهار و منتظر تخصیص ارز و صدور اعلامیه تامین ارز جهت خروج کالا هستند، با اعلام وزارت صمت به بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت تخصیص ارز توسط این بانک صورت گرفته و امکان دریافت اعلامیه تامین ارز، خروج کالا از گمرک و سپس اقدام برای تامین ارز از بازار ثانویه (نیما) خواهند داشت.


⁦کالاهای اساسی که در گذشته به صورت درصدی از گمرک خارج و از شمول ارز با نرخ ترجیحی خارج شده اند، با پیشنهاد وزارت صمت و تایید معاون اول محترم در سقف ارزی واردات با نرخ ارز ترجیحی، می توانند اقدام به تامین ارز با آن نرخ و خروج باقیمانده کالا از گمرکات نمایند


⁦⁩اتصال کلیه سامانه های مرتبط به تجارت خارجی به سامانه جامع تجارت و اتصال بارنامه و قبوض انبار به ثبت سفارش توسط سامانه مذکور با قید فوریت صورت گیرد و این دست از ثبت سفارش ها توسط بانک مرکزی در اولویت تخصیص و تامین ارز قرار گیرند.



برچسب ها: بانک مرکزی همتی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر