06 مهر 1399 - 13:56

سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد تا ۱۴۰۰

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از اجرای حدود ۶۰۰ طرح عمرانی به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت دوازدهم در این مناطق، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۲۳۹
احمد جمالی

به گزارش ایبِنا به نقل از فرینا،  احمد جمالی افزود: ارزش سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان است که ایجاد اشتغال ۱۰۲ هزار نفر را در پی خواهد داشت. جمالی به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در این مناطق هم قطعاً متاثر از شاخص‌های کلان اقتصادی است.


وی با بیان اینکه تحریم‌ها و کرونا تاثیر خود را بر همه فعالیت‌ها در اقتصاد جهان و ایران گذاشته است افزود: سرمایه گذاری در مناطق آزاد در مقایسه با سال‌های گذشته، امیدوار کننده و فعالیت همانند گذشته در حال انجام است.


معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از سرمایه گذاری داخلی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی و بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری خارجی در این مناطق در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده سرمایه گذاری‌ها در مناطق آزاد از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود ضمن اینکه مناطق آزاد فرصت مناسبی را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کرده که الگوی خوبی در زمینه سرمایه گذاری، تولید و صادرات برای سرزمین اصلی است. سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته برای مناطق آزاد اتخاذ شده اکنون به بار نشسته و هر کدام از مناطق یک کارگاه واقعی تولید و اشتغال است.


وی با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال گفت: اما بعد از این مدت، افزایش سرمایه گذاری را شاهد بودیم. معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به ستاد جهش تولید در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: این ستاد همه مسائل سرمایه گذاری و تولید را رصد می‌کند.


جمالی افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی جدید را از برنامه‌های مناطق آزاد بیان کرد و گفت: حل مسائل و مشکلات تولیدی که فعالیت آنها به علت مشکلاتی راکد مانده، از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است. شرکت‌ها یا واحدهای تولیدی مناطق آزاد که فعالیتشان راکد مانده به نسبت سرزمین اصلی کمتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر