07 مهر 1399 - 07:48

پیام مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک

مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت سالروز تاسیس این بانک پیامی صادر کرد.
کد خبر : ۱۱۸۲۶۱
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در متن این پیام آمده است: مایه بسی خوشبختی و مباهات است که افتخار دارم در آستانه هفتم مهر، سالگرد تاسیس بانک صنعت و معدن را خدمت همه عزیزان و مردم شریف سرزمینمان ایران تبریک بگویم.


در حالی گذشت بیش از نیم قرن حیات پربار و سازنده بانک صنعت و معدن را پاس می‌داریم که در این دوران شاهد تحولات شگرفی در فناوری‌ها و محیط فعالیت بانک بوده‌ایم، اما خوشبختیم از اینکه کارنامه‌ای قابل‌قبول در همپایی با فناوری‌های روز و نیازهای جامعه هدف خود داشتیم و این سرمایه بزرگی است که زیربنای جایگاه فعلی بانک ما در اقتصاد و رشد صنعتی کشور است.


از همان بدو تشکیل، هدف وجودی این بانک نه کسب سود، بلکه خدمت به توسعه صنعتی کشور بوده و همین امر علاوه بر ایجاد ذهنیتی جامعه‌محور در کارکنان، الهام‌بخش انگیزه‌ای مضاعف و تلاشی سازنده برای تحقق آرمان‌های اصلی بانک بوده است. عملکرد بانک به‌ویژه در سالیان اخیر و در بحبوحه مرارت‌ها و سختی‌های تحمیلی خود گواهی صادق بر این مدعاست. این انگیزه در گذر سال‌ها نه‌تنها کم‌رنگ نشده، بلکه قوام و شدت بیش‌تری یافته و موجب شده تا با تعهدی دوچندان در خدمت تعهدات اجتماعی خود در قبال اقتصاد و صنعت کشور باشیم و با وجود تنگناهای اقتصادی شاهد رشدی مطلوب در کیفیت و کمیت خدمات بانکی خود باشیم.


پرداخت تسهیلاتی با رقم ۱۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ نیز ۱۱۱ هزار میلیارد ریال در شش‌ماهه نخست سال ۹۹ موید این نکته است. ضمن آنکه در اغلب مؤلفه‌های عملکردی خود شاهد گسترش خدمات و افزایش قابل‌قبولی بوده‌ایم، بطوری که در شش‌ماه نخست سال جاری، شاهد افزایش ۶۳ درصدی مانده سپرده‌های چهارگانه، ۱۰۰ درصدی در گشایش اعتبارات اسنادی، ۱۵۲ درصدی در ضمانتنامه‌های ریالی، ۵۷ درصدی در پرداخت‌ها و ۱۲۴ درصدی در وصولی‌ها بوده‌ایم.


بی‌گمان زمانه‌ای با دشواری‌های بی‌سابقه را می‌گذرانیم. تحمیل تحریم‌های ظالمانه به کلیت کشور و در راس آن نظام مالی که بانک‌ها طلایه‌دار آن هستند، عرصه خدمت را تنگ‌تر و دشوارتر ساخته، هرچند بی‌تردید باور و اعتمادبه‌نفسمان در مقابله با چالش‌ها و ناملایمت‌ها و اعتقاد به اینکه «می‌توانیم» فزونی یافته و ذره‌ای از تعهدمان به مشتریان، جامعه و ذینفعانمان کاسته نشده است.


اکنون که در آستانه گام‌نهادن در سده پانزدهم شمسی هستیم، دنیای کسب‌وکار دچار تحولات شگرفی شده است. در میان این تحولات شاید تأثیر فناوری دیجیتال بر ابعاد مختلف زندگی بشر برجسته‌تر باشد. ما هم به‌عنوان یک بانک تخصصی از این قاعده مستثنا نیستیم. از حضور فناوری دیجیتال در ابعاد مختلف عملیات این بانک چند سالی می‌گذرد و موفق شده‌ایم سیستم جامع بانکی مبتنی بر رایانه را راه‌اندازی کنیم.


اما در این گام متوقف نمانده و در پی ورود به عرصه‌های کاربرد پیشرفته‌تر از این فناوری هستیم. در حال حاضر با ترسیم نقشه راه خود برای پیاده‌سازی کامل «تحول دیجیتال» در پی آن هستیم که ارزش‌های بنیادی خود نظیر شفافیت عملکرد، عرضه بهترین خدمات به مشتریان و کارامدسازی عملیاتی را بهبود بخشیم.


بی‌تردید حصول این دستاوردها بدون برخورداری از کارکنانی با دانش و متعهد، شرکایی قابل‌اعتماد و حامی و مشتریانی وفادار و همراه میسر نبوده و نخواهد بود. از این رو، فرصت را مغتنم شمرده و از همراهی و همکاری تمام ذینفعان خود در راستای گسترش و ارتقای خدمات بانک و در نهایت، عزت و سربلندی ایران اسلامی قدردانی و تشکر می‌کنم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر