07 مهر 1399 - 12:47
از سوی دولت محقق می‌شود؛

بررسی آیین‌نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی

وزارت کشور پیشنهاد آیین‌نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارائه کرد.
کد خبر : ۱۱۸۲۸۵
بحران

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، وزارت کشور  پیشنهاد آیین نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه ای دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور را برای سیر مراحل بررسی و تصویب، به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارائه کرده است.


وزارت کشور به استناد بند (چ) ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور، این آیین نامه را با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و با استفاده از نظر کارشناسان و نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه تهیه کرده است.


به موجب این آیین نامه، کلیه مؤسسات بیمه و صندوق های موضوع این آیین نامه موظفند حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه کشور، زمینه توسعه پوشش بیمه ای برای دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران کشور از قبیل اشاعه فرهنگ مدیریت ریسک و بیمه، تأمین زیرساخت های مالی، سازمانی و انسانی مورد نیاز و تهیه و تدوین محصولات بیمه ای متناسب با مدیریت ریسک سوانح و حوادث را فراهم کنند.


همچنین کلیه دستگاه های اجرایی موظفند به منظور ارتقای سطح تاب آوری خود، تمامی اموال بیمه پذیرشان را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، با رعایت اصول مندرج در این آیین نامه، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر