07 مهر 1399 - 16:30
وزیر اقتصاد؛

۶ ماه دوم سال تحریم‌ها را بیشتر دور خواهیم زد

وزیر اقتصاد از نشانه‌های بارقه امید اقتصادی در ۶ ماهه دوم سال خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۳۰۷
دژپسند

به گزارش ایبِنا به نقل از رادیو اقتصاد، فرهاد دژپسند با اشاره به حواشی های بسیار و بی اساس درباره کسری بودجه و برداشت دولت از بانک مرکزی اظهار کرد: دولت در ۶ ماهه نخست امسال حتی یک ریال به بانک مرکزی وابستگی نداشت.


وی در گفتگو با برنامه رهیافت همچنین از تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بازار سرمایه خبر داد و افزود: از اقدامات مهم دولت برای جایگزینی تامین مالی می توان به صرفه جویی هزینه ها، عرضه دارایی های دولتی به صورت فراگیر، فروش اوراق و نیز وصول مالیات اشاره کرد.


وزیر اقتصاد اشاعه فرهنگ مصرف و تولید داخلی را از راهکارهای مقابله با فشارهای تحریم های دشمنان دانست و گفت: در حال حاضر استعمارگران از طرق مختلف همچون بستن مبادی ارز خارجی، صدور کالا و خدمات و محدود کردن عملکرد فعالان تجارت خارجی سعی بر فشار حداکثری بر مردم و کشور را دارند که می توان با مصرف تولیدات داخلی مانند ایستادگی و مقاومت زمان جنگ این حلقه را بشکنیم.


دژپسند صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی را به مثابه بازیگران اصلی دفاع اقتصاد دانست و افزود: امروزه دشمن با بهره گیری از ابزار های پلیدانه تمام مبادلات ما را مورد هدف قرار داده و امید است که با همیاری بخش خصوصی و با صادرات غیرنفتی بتوانیم ارزهای حاصل از صادرات بیشتری را برای کشور تامین کنیم.


وی با اشاره به ایستادگی ملت در ۸ سال جنگ تحمیلی و نیز جنگ اقتصادی کنونی متذکر شد: مردم با همدلی و عزم ملی در برابر تمام توطئه های استعمارگران ایستاده اند. وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقاومت مردم ایران درسی به دشمنان انقلاب بود که این انقلاب سرنگون نمی شود و به اهداف پلید خود نخواهند رسید.


برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا سه شنبه هر روز ساعت ۲۰:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتوگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقهمندان برای دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها