12 مهر 1399 - 11:50

تغییرات متوسط قیمت کالاهای خوراکی در شهریور

مرکز آمار ایران تغییرات قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را برای شهریورماه سال جاری اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۸۴۳۹
کالاهای اساسی

به گزارش ایبِنا، در شهریور ماه ١٣٩٩ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:


نان و غلات


در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» و «شیرینی خشک» با ٤,١ درصد و «رشته آش» با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها


در این گروه، اقلام "کنسرو ماهی تن" با ٨,٥ درصد و "ماهی قزل آلا" با ٦.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خامه پاستوریزه" با ١٢,٨ درصد و "کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ١٢.٠ درصد و "تخم مرغ ماشینی" با ١١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


میوه و خشکبار


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "موز" با ٢٠,٤ درصد و "مغر گردو" با ٦.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری متوسط قیمت "هندوانه" با ٨.٨ درصد و "سیب" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.


سبزیجات


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خیار " با ٢٢,٣ درصد، "بادمجان" با ٢١.٦ درصد و "عدس" با ٢٠.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری اقلام "فلفل دلمه‌ای" با ١٢.٦ درصد و "لوبیا قرمز" با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.


قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با ٩,٤ درصد  و "سس مایونز" با ٤.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر