14 مهر 1399 - 10:48
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان/ روند کاهش ادامه داد

قیمت دلار بعد از نوساناتی که طی روزهای گذشته در بازار شاهد بودیم، از ابتدای هفته روند کاهشی گرفته و امروز به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت.
کد خبر : ۱۱۸۵۲۲
دلار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند کاهشی قیمت ارز، با بازگشایی بازار در روز جاری ادامه یافت و دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها با اختلاف ۱۰۰ تومانی ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است.


قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است که کاهش ۴۰۰ تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه می‌کند. نرخ خرید یورو نیز مانند دلار با اختلاف ۱۰۰ تومانی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده است.


کاهش نرخ ارز در صرافی‌ها در ادامه روند نزولی آن از ابتدای هفته جاری رخ داده است. نرخ دلار امروز در حالی به ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده که پنج شنبه هفته گذشته این ارز در صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید که در مجموع از ابتدای هفته تاکنون افت حدود دو هزار تومانی را ثبت کرده است.


کاهش نرخ ارز در بازار در حالی صورت گرفته که پیش از این کارشناسان بارها درباره ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار به خریداران هشدار داده بودند و ریزش‌های قیمتی در دوره‌های گذشته را گواه بر نامطمئن بودن این بازار برای سرمایه گذاری دانسته بودند.


رییس کل بانک مرکزی نیز روز شنبه در دیدار با صادرکنندگان افزایش عرضه ارز حاصل از صادرات در روزهای اخیر را اتفاقی مثبت در راستای ایجاد ثبات و کاهش نرخ ارز در بازار عنوان و تاکید کرده بود که نرخ‌های طرح شده در بازار ارز واقعی نیست و بانک مرکزی مصمم است که نرخ ارز را کنترل کند.


گزارش‌ها حکایت از آن دارد که با آغاز روند کاهشی نرخ ارز در بازار تقاضا برای فروش آن افزایش یافته که همین امر در کنار افزایش عرضه ارزهای صادراتی نویدبخش کاهش بیشتر نرخ ارز در بازار خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر