16 مهر 1399 - 15:04
وزیر اقتصاد:

داراسوم به بورس می‌آید/ عرضه سهام دولت در ۳ بانک

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ورود داراسوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۸۶۱۶
دژپسند

به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بحث عرضه سهام ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از بنگاه‌های بزرگ مقیاس به بورس وجود دارد همچنین تصمیم داریم باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارا سوم به بورس عرضه کنیم.


وی اضافه کرد: این موارد کمک می‌کنند که از یکسو سهام دار در بازار سرمایه با تنوع بیشتری مواجه شوند و از سوی دیگر این بازار عمر بیشتری پیدا کند. دژپسند گفت: حمایت‌های دولت از بازار سرمایه و بورس، بنیادین است و در پی مدرن سازی بورس و همچنین افزایش عمق این بازار هستیم.


وزیر اقتصاد افزود: یکی از حلقه‌های محدود در بورس ایران این بود که بازارگردانی توسط بنگاه‌ها مورد توجه نبود، اما بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد همه بنگاه‌ها یا خودشان بازارگردانی کنند یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند که این موضوع به ثبات در بازار بورس کمک می‌کند.


وی با اشاره به اینکه موضوع فروش اختیاری اوراق تبعی در دستور کار قرار گرفته است گفت: فروش این اوراق در بورس باعث می‌شود که سهام دار بداند بنگاهش مثلا در ۶، ۹ ماه یا یکسال آینده ارزش سهام خود را با چه نرخی تنظیم می‌کند که این موضوع نیز به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.


دژپسند ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در بورس توسط دولت دو منظوره است به این ترتیب که هم برای سهامداران حاشیه امن ایجاد می‌کند و هم بنگاه‌هایی که سهام عرضه می‌کنند نسبت به سهام بنگاههایشان مسئولانه وارد عمل می‌شوند.


وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه نباید بازار بورس را صرفا بر اساس شاخص آن ارزیابی کرد گفت: بازار بورس ابعادی مختلف دارد تحلیل گرهای مالی در دوره‌ای ترجیح می‌دهند که سهامی را در اختیار داشته باشند یا نداشته باشند که همین موضوع بیانگر پویایی بازار سرمایه است.


وی افزود: در بازار سرمایه باید کسی ورود کند که عقل محاسبه گری اش بی وقفه کار کند و بتواند در خصوص خرید و فروش سهام تصمیمات مناسب بگیرد چرا که جنس بازار سرمایه، جنس پویایی و محاسبه گری است و حضور عقلانی در این بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر