19 مهر 1399 - 10:30
یک نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا:

تبلیغات روانی آمریکا از تحریم بانک‌های ایرانی/ فشارها خنثی می‌شود

یک نمانیده مجلس با اشاره به ایجاد تبلیغات روانی آمریکایی‌ها با تحریم دوباره ۱۸ بانک ایرانی، گفت: ترامپ نیاز دارد تا مردم آمریکا را قانع کند، فشارها بر ایران جواب داده است.
کد خبر : ۱۱۸۶۵۸
چگینی

مهرداد گودرزوند چگینی در گفتگو با ایبِنا درباره هدف آمریکایی‌ها از تحریم دوباره ۱۸ بانک، گفت: با توجه به شرایط قطع ارتباط ایران با سایر کشورها از نظر بانکی، آمریکایی‌ها با تحریم ۱۸ بانک کشور به تبلیغات و خوراک داخلی دست زدند تا جبران شکست‌هایی که از ایران در نتیجه مقاومتی که در بحث تحریم‌ها متحمل شدند، بکنند. برهمین اساس آنان بانک‌های خصوصی و بانک‌هایی که به نوعی در مراودات بانکی کشور چندان تاثیرگذار نیستند را مورد تحریم قرار دادند. از طرف دیگر نپذیرفتن FATF از سوی ایران برای آنها بسیار سنگین تمام شده، به طوری که باید آن را برای مردم کشور خود به گونه‌ای توجیه می‌کردند، به همین دلیل این کارها بیشتر به نظر تبلیغات داخلی می‌رسد وگرنه تاثیری در اساس کار ایران ندارد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا قبلا تمام کانال‌های ارتباطی ما با دنیا را قطع کرده است، بنابراین از نظر ایرانی‌ها این کارها اصلا جدید به حساب نمی‌آید، بنابراین خیلی تاثیرگذار نیست.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با مباحثی که این تبلیغات روانی هدف قرار داده است، اظهار داشت: چند هدف را مدنظر دارند. آمریکا بحث انتخابات را در پیش‌رو دارد، بنابراین تلاش خود را به کار می‌بندد بر مردم ایران فشار بیشتری وارد کند تا در فضای بین‌الملل با سر و صدا همراه شود. سیاستمداران این کشور به شدت پیگیر راهبرد مورد اشاره هستند تا تنها کانال‌های باقی مانده را قطع کنند و از این طریق مطرح کنند، کوتاه نخواهند آمد. اما باید بدانند چنانچه روزنه‌ای برای واردات دارو باشد، قطعا از این طریق انجام نخواهد گرفت.


چگینی در رابطه با دستاورد آمریکا از تحریم‌های جدید علیه بانک‌های ایرانی ابراز کرد: آمریکا تمام دستاوردهای خود را از تحریم‌ها علیه ایران کسب کرده است. ایجاد چالش علیه ایران و قطع ارتباط با امکانات مالی دیگر کشورها از همین دستاوردهایش است. این کشور از کارهایی که انجام می‌دهد در کل تنها یک نتیجه می‌خواهد و آن هم فشار علیه ملت ایران است. شاید برنامه‌ریزان آن می‌اندیشند تمام روزنه‌ها به روی ایران در دنیا باید بسته شود، اما با تمام این تلاش‌ها در نهایت چیزی نصیب آمریکا نخواهد شد و همانطور که اشاره کردم تنها یک جنگ تبلیغاتی در گرفته است.


وی در این خصوص افزود: رییس‌جمهوری آمریکا در صدد برآمده مردم خود را قانع سازد تا از فشارهایی که بر ایران وارد آورده، پاسخ مورد نظر را دریافت کرده است، اما با این کار دستاورد دیگری غیر از آنچه که مدنظر دارند، نصیب سیاستمداران آمریکایی خواهد شد.


این نماینده مجلس درباره لزوم به کارگیری روش‌های جایگزین مبادلات مالی بین‌المللی به منظور خنثی سازی فشارهای آمریکا در تحریم بانک‌ها تصریح کرد: بانک مرکزی و دولت یقینا باید از بخش خصوصی مورد اعتماد به خوبی استفاده کند و کشورهایی که به نوعی با ما همکاری کرده‌اند، چه آنهایی که در همسایگی ایران قرار دارند و چه غیر از این بوده، اما در مراودات گذشته نشان دادند قابل اعتمادند باید از طریق آنها ارتباطات و کانال‌های ارتباطی خود را حفظ کنیم تا دولت آمریکا مجبور به تغییر مسیر شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر