20 مهر 1399 - 09:07

تحریم ۱۸ بانک ایرانی نتیجه عدم توانایی ترامپ در مذاکره با ایران

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ نتوانست برخلاف وعده ای که هنگام خروج از برجام داد، ایران را پای میز مذاکره بکشاند، بنابراین برای کاهش فشار منتقدان ، تحریم‌های بانکی را اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۱۸۶۸۳
مقتدایی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره به اعلام تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ۱۸ بانک ایرانی گفت: تحریم های اخیر آمریکا بیش از آنکه به علت نیاز به تحریم ایران باشد، نیاز ترامپ برای تأمین خوراک تبلیغاتی انتخابات ماه نوامبر در این کشور است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن یادآور شد: موضوع ایران یکی از جدی ترین موضوعات مطرح شده در این مناظره بود و منتقدان به شدت ترامپ را تحت فشار قرار دادند چرا که تحریم ها علیه ایران نتوانست جمهوری اسلامی را به زانو درآورد.


وی افزود: رییس جمهور فعلی آمریکا نیز برای اینکه برای کاهش فشار از سوی منتقدان داخلی، کار ویژه ای صورت دهد، بار دیگر تحریم های گذشته را جهت بُرد رسانه ای و استفاده تبلیغاتی مورد بهره برداری قرار داد.


مقتدایی ادامه داد: این در حالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام تمام تحریم های تعلیقی برگردانده شد و تحریم های بانکی امروز که بانک تخصصی هستند نیز مجددا اعمال شد لذا اعلام مجدد این تحریم ها هیچ نتیجه عملی جدیدی برای آنها نخواهد داشت مگر اینکه مجازات شرکت های اروپایی در صورت نقض تحریم ها را در پی داشته باشد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به احتمال بروز شوک در بازار کشور به علت تحریم های اعلامی عنوان کرد: ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت اتفاقاتی رخ دهد اما از آنجایی که اقدام جدیدی رخ نداده در دراز مدت اتفاق خاصی نخواهد افتاد و صرفا فشار رسانه ای است.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ترامپ برخلاف وعده خود هنگام خروج از برجام مبنی بر کشاندن ایران پای میز مذاکره خاطرنشان کرد: از آنجایی که رئیس جمهور آمریکا نتوانست این وعده خود را عملی کند مورد هجمه منتقدان قرار گرفته است از این رو برای اینکه بتواند طی روزهای آتی به نتایج دلخواه خود برسد، تحریم های گذشته را مجدد اعلام کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر