20 مهر 1399 - 11:50

پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران از مرز یکصد هزار فقره عبور کرد

بانک ملی ایران اعلام کرد: در نیمه ابتدای امسال بیش از یکصد هزار جوان ایرانی با تسهیلات ازدواج به خانه بخت رفتند.
کد خبر : ۱۱۸۶۹۵
پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران از مرز یکصد هزار فقره عبور کرد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در نیمه نخست امسال تعداد ۱۰۱ هزار و ۹۶۷ فقره تسهیلات ازدواج توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است که ارزش ریالی این تسهیلات بر ۵۳ هزار و ۳۲۷ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال بالغ می شود.


سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین ۵۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت ۸۴ ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است. بیش از ۷۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران پرداخت می شود و این بانک در طی سال گذشته نیز ۲۳۹ هزار و ۲۳ فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات بالغ بر ۷۵ هزار و ۵۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال است.


در سال ۹۷ هم این بانک حدود ۲۶۵ هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی ۴۱ هزار و ۴۹۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال پرداخت کرده است. بانک ملی ایران وام ازدواج را مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و مصوبات داخلی خود تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته در تمامی شعب پرداخت می کند و مشتریان ارجمند می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملی ایران در سایت اصلی این بانک پیگیری کنند.


هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه ۱۳۹۶ بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، در اولویت نخست قرار دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر