23 مهر 1399 - 08:02
مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد:

پرداخت وام اشتغالزایی ۵۰۰ میلیون ریالی به مددجویان کمیته امداد

تفاهم‌نامه همکاری برای پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، طی مراسمی به امضای بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران و سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید.
کد خبر : ۱۱۸۷۹۸
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌عمومی پست‌ بانک‌ ایران،  درراستای کمک به توانمندسازی محرومان با محوریت اشتغال و توسعه طرح‌های تولیدی و خانگی توسط مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، تفاهم‌نامه همکاری برای پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، طی مراسمی به امضای بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک‌ایران و سیدمرتضی بختیاری رییس این کمیته رسید.


براساس این تفاهم‌نامه و با استناد بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۳۹۹ کل کشور جمعاً اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال برای آن دسته از مددجویانی که به دنبال ایجاد طرح‌های توسعه‌ای و خوداشتغالی در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی هستند حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با تنفس یکساله و بازپرداخت حداکثر ۷ ساله پرداخت می‌شود.


دکتر شیری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به عاملیت پست بانک ایران برای پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد گفت: این بانک گسترده ترین بانک کشور است و دارای بیش از ۶۵۰۰ هزار شعبه و باجه بانکی روستایی است و جامعه هدف آن روستایی است که مددجویان می‌توانند از خدمات ان بهره‌مند شوند.


وی افزود: پست بانک ایران شکاف بین شهر و روستا در زمینه ارائه خدمات بانکی را کاهش داده و ضمن کاهش هزینه‌های تردد  روستاییان صرفه های زیادی در اقتصاد ملی ایجاد کرده است.


شیری تصریح کرد: روزانه در باجه های بانکی روستایی، بیش از ۲ میلیون تراکنش مالی و بانکی انجام  می شود که اگر این ظرفیتها ایجاد  نمی شد، به همین اندازه سفر بین شهر و روستا انجام می شد و هزینه های زیادی بر اقتصاد روستا و کشور تحمیل می کرد.


مدیرعامل پست‌بانک‌ایران درپایان تأکید کرد: ارزشمندترین مأموریت این بانک برای جامعه هدف خود، حمایت از خانواده‌های روستایی و توانمندسازی آنان است و آمادگی داریم عاملیت تمامی بانک‌ها در زمینه کمک به کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم روستایی را تقبل کرده تا رضایت مددجویان و اقشار نیازمند در این راستا، جلب شود.


بختیاری نیز ضمن قدردانی از همکاری پست‌بانک‌ایران گفت: این تفاهم‌نامه با رویکرد توسعه اشتغال با تأکید بر اشتغال‌ خانوادگی منعقد گردید و امیدوارم بتوانیم گام‌های اساسی را برای ایجاد اشتغال بیش از ۸۰۰ هزار نفر و توانمندسازی مددجویان برداریم.


گفتنی است، درپایان این مراسم تفاهم‌نامه توسط دکتر شیری و بختیاری امضاء و بین طرفین مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر