29 مهر 1399 - 12:39
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز/ دلار به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت

قیمت دلار در ادامه روند کاهشی دو روز گذشته، امروز به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت.
کد خبر : ۱۱۸۹۴۱
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند کاهشی قیمت ارز، با بازگشایی بازار در روز جاری ادامه یافت و دلار آمریکا ظهر امروز در صرافی‌های بانکی با کاهش ۲ هزار و ۷۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها با اختلاف حدود ۲ هزار تومانی ۲۶ هزار و ۲۰ تومان اعلام شده است.


قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است که کاهش ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه می‌کند. نرخ خرید یورو نیز ۳۱ هزار و ۳۲۰ تومان درج شده است. نرخ دلار امروز در حالی به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که روز یکشنبه کانال ۳۲ هزار تومان را نیز فتح کرده بود که بیانگر ریزش حدود ۴ هزار تومانی قیمت این ارز در دو روز گذشته است.


کاهش نرخ ارز در بازار در حالی صورت گرفته که پیش از این کارشناسان بارها درباره ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار به خریداران هشدار داده بودند و ریزش‌های قیمتی در دوره‌های گذشته را گواه بر نامطمئن بودن این بازار برای سرمایه گذاری دانسته بودند.


بانک مرکزی نیز طی روزهای گذشته روزانه حدود ۷۵ میلیون دلار را به صورت اسکناس در بازار متشکل ارزی عرضه کرده است که خریداران تنها حدود یک درصد این ارزها را خریداری کرده‌اند و ۹۹ درصد ارز عرضه شده تقاضایی نداشته است.


رییس کل بانک مرکزی نیز روز گذشته خبر از به حداقل رسیدن خرید اسکناس و افزایش عرضه در سامانه نیما داد. به گفته همتی طی روزهای اخیر روزانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده که در کنار منابع بانک مرکزی تامین ارز واردات را شتاب بخشیده است.


برچسب ها: ارز دلار قیمت دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر