افزایش قیمت طلا

با افزایش قیمت طلا در روز چهارشنبه، امیدها هم برای بسته جدید امدادی ویروس کرونا در ایالات متحده پیش از انتخابات نوامبر افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۸۹۸۰
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، هر اونس طلای اسپات ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۲.۱۱ دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با قیمت ۱۹۱۶.۴۰ دلار ثابت بود و شاخص دلار نیز در برابر رقبا ۰.۱ درصد افت داشت.


قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت و امیدها را برای بسته جدید امدادی ویروس کرونا در ایالات متحده پیش از انتخابات نوامبر افزایش داد. کاخ سفید و دموکرات ها در کنگره ایالات متحده به توافق در مورد کمک تازه ویروس کرونا نزدیک شدند زیرا رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت که علی رغم مخالفت حزب جمهوری خواه خود، مایل است یک لایحه بزرگ کمک را بپذیرد.


در میان سطح بی سابقه انگیزه های جهانی برای کاهش ضربه اقتصادی از این همه گیری، طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته شده است. چارلز ایوانز، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو گفت: در حالت خوشبینانه همچنان با افزایش فعلی ابتلاهای ایالات متحده بیکاری تا پایان سال آینده به ۵.۵ درصد کاهش می یابد.


طبق اطلاعات گمرک، صادرات طلای سوئیس به چین و هند در ماه سپتامبر کاهش یافت، در عوض این کشور شمش از هنگ کنگ وارد کرد و این فلز را به انگلیس ارسال کرد. روز سه شنبه دارایی های گلد تراست، بزرگترین صندوق خرید و فروش ارز با پشتوانه طلا در جهان، با افت ۰.۲۳ درصد به ۱۲۶۹.۹۳ تن رسید. نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۴.۸۲ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷۳.۸۹ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر