هند، مقصد سرمایه‌گذاران جهانی

هند با وجود بیماری همه‌گیر COVID-۱۹، بالاترین میزان ورود سرمایه خارجی را به خود دیده است.
کد خبر : ۱۱۹۰۰۴
دهلی نو

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزارت صنعت و تجارت هند گفت این کشور بالاترین میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در طول پنج ماه اول سال مالی (آوریل-آگوست ۲۰۲۰) دریافت کرده است. کل ورودی سرمایه های مستقیم خارجی ۳۵.۷۳ میلیارد دلار بود که ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال مالی گذشته است. ورودی سهام مستقیم خارجی طی سال مالی ۲۱، (آوریل تا آگوست سال ۲۰۲۰) ۲۷.۱ میلیارد دلار است. همچنین بالاترین میزان در پنج ماه اول سال مالی است.


به گفته دولت، این روندها تایید وضعیت هند به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری ارجح در میان سرمایه گذاران جهانی است. در این گزارش آمده است: اقدامات انجام شده توسط دولت در جبهه های اصلاحات سیاسی سرمایه های مستقیم خارجی، تسهیل سرمایه گذاری و سهولت انجام تجارت منجر به افزایش ورودی سرمایه های مستقیم خارجی به کشور شده است.


دهلی نو قصد دارد سیاست سرمایه گذاری مستقیم خارجی خود را برای سرمایه گذاران مناسب تر نماید و تمام موانعی را که مانع از ورود سرمایه گذاری به کشور شده برطرف کند. اقدامات انجام شده در این راستا طی شش سال گذشته به ثمر رسیده، همانطور که ​​از حجم فزاینده ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور مشهود است.


کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند در سه ماهه اول ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ معادل ۶.۵ میلیارد دلار بود که کمتر از پیش بینی های جهانی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (یو ان سی تی ای دی) است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر