راه‌اندازی روبل دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱

رییس بانک مرکزی روسیه گفت: این کشور می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ روبل دیجیتال را راه‌اندازی کند.
کد خبر : ۱۱۹۰۷۱
روبل دیجیتال

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری روسی تس، نبیولینا، رییس بانک مرکزی این کشور گفت: روسیه می تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ روبل دیجیتال را راه اندازی کند. رییس بانک مرکزی روسیه گفت که یک پروژه آزمایشی ارز دیجیتال می تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی شود. وی روز جمعه طی یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت که بانک مرکزی در حال جمع آوری بازخورد عمومی درباره صدور روبل دیجیتال است. اگر تصمیمی اتخاذ شود، بانک مرکزی ارز دیجیتال را با تعداد محدودی کاربربه کار خواهد انداخت.


وی با بیان اینکه پروژه روبل دیجیتال برای اقتصاد امیدوار کننده است، گفت: ما این آزمایش را تا پایان سال آینده ممکن می دانیم. نبیولینا همچنین اشاره کرد که اگر روبل دیجیتال صادر شود، جایگزین گزینه های پرداخت نقدی و غیر نقدی یا دیجیتال نخواهد شد. این شکل سوم پول است و شهروندان و مشاغل در انتخاب آنچه برایشان راحت تر است آزاد خواهند بود.


یکی از اهداف اصلی پروژه روبل دیجیتال اطمینان از محرمانه بودن حداکثری است. وی توضیح داد که ارز دیجیتال مانند پول نقد ناشناس نخواهد بود، اما محرمانه بودن تقویت خواهد شد. مشاوره عمومی در مورد راه اندازی احتمالی روبل دیجیتال تا ۳۱ دسامبر باز است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر