افزایش سود صنعتی چین

با بهبودی اقتصاد از ویروس کرونا شرکت‌های صنعتی بزرگ چین شاهد افزایش سود خود هستند.
کد خبر : ۱۱۹۱۴۳
صنعت چین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده های اداره ملی آمار نشان می‌دهد که شرکت های صنعتی بزرگ چینی برای پنجمین ماه متوالی شاهد افزایش سود خود هستند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان از بحران ویروس کرونا نجات می یابد.


در ماه سپتامبر، سود صنعتی شرکت های بزرگ چینی در مقایسه با سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۴۶.۴۳ میلیارد یوان (حدود ۹۶.۵ میلیارد دلار) رسید.


با این حال، رشد سود در مقایسه با ماه آگوست که نسبت به ماه گذشته بیش از ۱۹ درصد رشد داشت، سرعت خود را کاهش داد. آژانس آمار توضیح داد که این امر به دلیل تغییرات در قیمت محصولات صنعتی و افزایش هزینه ها و همچنین کاهش رشد سود در صنایع الکترونیک و خودرو بوده است.


سه ماهه جولای تا سپتامبر بهبود قابل توجهی در بخش تولید داشته است، که در ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دید. سود بزرگترین شرکت های صنعتی چین بین ژانویه و مارس، زمانی که تعطیلی ها فعالیت اقتصادی را فلج کرد، بیش از یک سوم کاهش یافت. این روند پس از شروع مجدد اقتصاد تغییر کرد، در حالی که سود صنعتی در سه ماهه دوم ۴.۸ درصد رشد کرد و سه ماهه سوم را با رشد ۱۵.۹ درصدی به پایان رساند.


با این حال، رشد مشاهده شده در پنج ماه می تا سپتامبر روند نزولی کل سال را معکوس نکرده است. طبق گزارش مرکز ملی آمار، در نه ماه اول سال، سود شرکت های صنعتی با کاهش ۲.۴ درصدی سالانه به ۴.۳۷ تریلیون یوان رسیده است. هنوز بیش از نیمی از بخش های صنعتی در آن دوره افزایش سود سالیانه داشته اند.


اگرچه سود بنگاه های صنعتی در سه ماهه اول به طور مداوم بهبود می یابد، درآمد عملیاتی و سود انباشته [در 9 ماه اول] به رشد بازنگشته اند، در حالی که نرخ افزایش موجودی کالاهای دریافتنی و کالاهای نهایی هنوز بالا بود، به این معنی که زیربنای بهبود مستمر سود صنعتی هنوز نیاز به ادغام دارد.


برخلاف اکثر اقتصادهای بزرگ، چین از تأثیر همه گیری جهانی بهبود یافته است. در سه ماهه سوم، اقتصاد چین ۴.۹ درصد رشد کرد. انتظار می رود چین به تنها اقتصاد بزرگ با رشد کامل درسال تبدیل شود، صندوق بین المللی پول انتظار دارد اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰ تقریبا دو درصد گسترش یابد.

برچسب ها: صنعت چین کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر