07 آبان 1399 - 09:49

صادرات ۱۳۵ میلیارد دلاری کالا از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی می‌گوید: در ۷ سال گذشته حدود ۱۳۵ میلیارد دلار از این مناطق به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر : ۱۱۹۱۶۰
مرتضی بانک

به گزارش ایبِنا، مرتضی بانک گفت: گزارشی از ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد، برنامه‌های اقتصادی مربوط به جهش تولید و اقدامات در دست اجرا در این مناطق ارائه شد.


وی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن درباره موضوعات بررسی شده در این جلسه، ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را یکی از اقدامات ارزنده صورت گرفته در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: تاکنون حدود ۱۲۵ خدمت شامل ثبت سفارش، گمرک، ثبت شرکت، نحوه اخذ مجوزها، فعالیت‌های تولیدی، فرآیند ارزش افزوده و ... به صورت یکپارچه از طریق این پنجره به فعالان اقتصادی، گردشگران و تمامی دستگاه‌های نظارتی ارائه می‌شود.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: تا پایان سال ۲۰۰ خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک ارائه می‌شود و این تعداد تا اواسط سال آینده به حدود ۳۰۰ خدمت خواهد رسید، با تحقق این مهم تمامی فعالیت‌های مناطق آزاد در مجموعه‌ای یکپارچه انجام می‌شود که با تحقق آن سهولت کسب و کار، تقویت نظارت، سرعت در ارائه خدمات و... ممکن خواهد شد.


مشاور رییس جمهور اظهار کرد: طی ۷ سال گذشته، حدود ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور انجام گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر