07 آبان 1399 - 13:57

افزایش نرخ تورم نهاده‌های مسکونی شهر تهران در تابستان

نرخ تورم نهاده‌های سختمانی مسکونی شهر تهران در چهار فصل منتهی به تابستان ۹۹ نسبت به میانگین چهار فصل منتهی به تابستان ۹۸ (تورم سالانه)، معادل ٤٠,٨ درصد بوده که نسبت به فصل قبل ۱۱.۵ درصد افزایش دارد.
کد خبر : ۱۱۹۱۸۷
ساختمان

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان ١٣٩٩ به عدد ٦٩٨,٨ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٥٣٦.٥)، ٣٠.٣ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٧١,٤ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣١.٩) ٣٩.٥ واحد درصد افزایش داشته است.


در بین تمامی گروه های اجرایی، گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٧٢,٢ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ٣١.٣ درصد افزایش بوده است.


تورم سالانه


درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٩ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به تابستان سال ١٣٩٨ (تورم سالانه)، معادل ٤٠,٨ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٣) ١١.٥ واحد درصد افزایش داشته است.


بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته مربوط به پاییز ١٣٩٨ که معادل با ٤٢,٢ درصد و کمترین نرخ تورم سالانه مربوط به بهار ١٣٩٩ که معادل ٢٩.٣ درصد بوده است. در بین گروه های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم در همین دوره مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٧١,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ١٥.٧ درصد افزایش متعلق به گروه «شیشه» بوده است.


تورم فصلی


درصد تغییرات شاخص قیمت کل نهاده‌های ساختمانی در تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل  قبل معادل ٣٠,٣ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٧.٣) ١٣.٠ واحد درصد افزایش داشته است.


بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به همین فصل و کمترین درصد تغییر فصلی شاخص کل مربوط به پاییز ١٣٩٨ با ٣,٤ درصد تغییر بوده است. در همین فصل در بین گروه های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٦٣,٩ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٥.٥ درصد افزایش بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر