10 آبان 1399 - 08:41
رییس اتاق بازرگانی بیرجند در گفتگو با ایبِنا:

قوانین صدور کارت بازرگانی باید تغییر کند 

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه قوانین صدور کارت بازرگانی باید اصلاح شود، گفت: ضوابط و قوانین به گونه‌ای است که می‌توان برای افراد غیرصلاحیت دار نیز کارت صادر کرد.
کد خبر : ۱۱۹۱۹۵
محسن احتشام

محسن احتشام در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا ادامه داد: مدت‌هاست به دنبال این موضوع هستیم که کارت اهلیت برای صادرکنندگان به ویژه صادرکنندگان زعفران که حوزه فعالیت بنده است صادر شود تا کسانی در تجارت فعالیت کنند که متخصص امر هستند.


وی با اشاره به اینکه ضعف ما در کنترل و نظارت است، اظهار کرد: باید ضوابط و مقررات صدور کارت بازرگانی را تغییر دهیم و به سمت تخصصی شدن برویم به نحوی که اتحادیه ها و تشکل ها باید بر صادرکنندگان زیرمجموعه خود اشراف داشته باشند و بر روند کاری آنها نظارت کنند.


به گفته رئیس اتاق بازرگانی بیرجند، قوانین صدور کارت بازرگانی ما اجازه می‌دهد عده ای کارتن خواب در اقتصاد نمایان شوند. وی افزود: به عنوان نمونه ما در استان خراسان جنوبی یک مورد تخلف اینچنینی هم نداریم چرا که هوشیار هستیم و کارت‌های بازرگانی را به دست هر فردی نمی‌دهیم.


احتشام تاکید کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی کشور در این شرایط تحریمی صادقانه کار می‌کنند و امانت‌دار هستند و نباید همه را به یک چشم نگریست. این افراد امروزه به عنوان سربازان جبهه اقتصادی فعالیت دارند و از مسئولان می‌خواهند که سره از ناسره جدا شود چرا که این اتفاقات نوع نگاه به صادرکنندگان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر