09 آبان 1399 - 09:33

توسعه استان چهارمحال و بختیاری نیازمند همکاری همه جانبه است

مدیر عامل بانک رفاه کارگران به عنوان نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بررسی مسائل و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری در رأس هیأتی به این استان سفر کرد.
کد خبر : ۱۱۹۲۰۶
توسعه استان چهارمحال و بختیاری نیازمند همکاری همه جانبه است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل لله گانی مدیرعامل این بانک ضمن سفر به شهرهای این استان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرکرد که با حضور فرماندار و سایر مسئولان استان برگزار شد،گفت: متاسفانه طی سال های گذشته توزیع سرمایه در کل کشور به صورت متوازن صورت نگرفته که  استان چهارمحال و بختیاری یکی از آن ها است. این استان از ظرفیت بسیار ویژه ای برخوردار است که نیازمند شناسایی و حمایت است. کشاورزی، گردشگری، صنایع فولاد و سیمان از جمله مهم‌ترین این ظرفیت ها هستند.


مدیر عامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بسیاری از پروژه‌های بزرگ اقتصادی کشور سهامدار است گفت: متاسفانه در این استان، شستا حضور ندارد و لازم است که از ظرفیت‌های این هلدینگ در مسیر توسعه پایدار بهره مند شویم و برای توسعه و اشتغالزایی، علاوه بر استفاده از ظرفیت این هلدینگ، حضور بخش خصوصی بسیار لازم و ضروری است.


نماینده ویژه وزیر، استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه را دیگر فرصت برای توسعه و ایجاد اشتغال استان معرفی کرد و گفت: برای بهره مندی از ظرفیت های بازار سرمایه، در ابتدا باید مستندات لازم و کاملی از پروژه های استان که نیازمند تامین مالی هستند طراحی شود. با انجام مطالعات میدانی و جمع آوری مستندات مکفی و دقیق می‌توانیم از زیرساخت های بازار سرمایه برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.


لله گانی در ادامه با اشاره به طرح های نیمه تمام استان در حوزه تولید و اشتغال زایی گفت: علاوه بر بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و همچنین صندوق توسعه ملی ظرفیت و آمادگی لازم را برای حمایت از این پروژه ها دارند و در صورتی که این طرح ها مورد بهره برداری قرار گیرد، میزان بیکاری به نحو چشمگیری در این استان کاهش خواهد یافت.


 شایان ذکر است، نماینده ویژه وزیر و هیأت همراه در چهار گروه جداگانه، از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری بازدیدکردند و به منظور رفع مشکلات این استان در جلساتی با حضور مسئولان استان، مصوبات مختلفی به تصویب رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر