11 آبان 1399 - 08:26
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

شرکت‌های لیزینگ ۴۵ تایی شدند

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران اعلام کرد: تعداد شرکت‌های فعال در صنعت لیزینگ ایران به ۴۵ شرکت رسید.
کد خبر : ۱۱۹۲۲۱
لیزینگ عملیاتی

هادی موقعی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره مغایرت لیست اعضای انجمن ملی لیزینگ و لیست مندرج در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی، گفت: در حال حاضر ۴۵ شرکت لیزینگ رسمی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۴۳ شرکت عضو انجمن ملی لیزینگ ایران هستند.


وی افزود: اما دو شرکت توسعه کارن و صنعت نفت آیندگان در لیست بانک مرکزی هستند، اما عضو انجمن ملی لیزینگ ایران نیستند که در تلاش هستیم تا این دو شرکت نیز به اعضای انجمن افزوده شود.


دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران ادامه داد: همچنین بر اساس آخرین آمار مندرج در پایگاه اینترنتی بانک مرکزی تعداد ۴۱ شرکت لیزینگ در حال فعالیت هستند و مجوز ۳ شرکت لیزینگ از اعضای انجمن در دست تمدید است.


موقعی ادامه داد: برای اولین بار مغایرت تعداد لیست اسامی اعضای انجمن با تعداد شرکت های لیزینگ در سایت بانک مرکزی به کمترین تعداد یعنی ۳ شرکت رسید که مجوز شرکت های یاد شده نیز به زودی تمدید خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه انجمن ملی لیزینگ پیشنهاداتی را برای کاهش فرآیندهای صدور و تمدید مجوز به بانک مرکزی ارائه کرده که توسط اداره مطالعات و مقررات و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در دست بررسی است.


به گفته موقعی، طرح اصلاحات پیشنهادی دستورالعمل اجرایی مصوب ۹۵.۱۰.۱۴ شورای پول و اعتبار که به تصویب هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ رسیده، برای بازنگری و اصلاحات نهایی در اختیار اداره مطالعات و مقررات بانک مرکزی قرار گرفته تا پس از تایید و طی مراحل اداری تقدیم و شورای پول و اعتبار شود.


دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران با تاکید بر اینکه همانطور این ۳ شرکت عضو انجمن در حال تمدید مجوز فعالیت هستند و پس از دریافت مجوز خود در لیست بانک مرکزی نیز قابل مشاهده خواهند بود، ادامه داد: قاعدتا مجوز فعالیت یک نهاد اعتبار دهنده مجاز نباید موقت باشد. تمدید مجوزها در مقاطع زمانی کوتاه منجر به اخلال در تداوم فعالیت شرکت های لیزینگ شده که طرح اصلاحی آن به بانک مرکزی تقدیم شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر