افزایش شاخص سهام آسیا و سقوط نفت

روز دوشنبه همه شاخص‌های اصلی سهام آسیا و اقیانوسیه به جز نیوزیلند افزایش یافتند.
کد خبر : ۱۱۹۲۹۶
سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه داده های جامع از چین نشان داد: ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن با ۰.۵ درصد صعود به ۵۷۳.۰۴ رسید.
روز دوشنبه همه شاخص های اصلی به جز نیوزیلند افزایش یافتند.


سهام استرالیا ۰.۴ درصد افزایش یافت. سهام چینی تراشه آبی ۰.۸ درصد افزایش یافت. نیک کی ژاپن ۱.۵ درصد جهش کرد. معاملات آتی ای- مینی برای اس اند پی۵۰۰ با افزایش تمرکز سرمایه گذاران به سمت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در روز سه شنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت.


چشم انداز جهانی کمرنگ است در حالی که بسیاری از کشورهای غربی هنوز در حال افزایش ابتلای COVID-۱۹ هستند و دوباره به تعطیلی های ویروس می پردازند. هفته گذشته ویروس جهانی کرونا با عبور از نقطه عطف ۱۰ میلیون ابتلای کل، از ۵۰۰ هزار مورد فراتر رفت. انگلستان با بیش از ۲۰ هزار مورد جدید در روز دست و پنجه نرم می کند در حالی که افزایش بی سابقه موارد ابتلای ایالات متحده باعث مرگ روزانه بیش از هزار نفر می شود.


تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی ها در مورد چشم انداز مصرف سوخت شده و باعث شده تا نفت خام برنت به پایین ترین سطح ۳۵.۷۴ دلار در هر بشکه برسد، سطحی که از اواخر ماه می مشاهده نشده است. قیمت نفت خام آمریکا به ۳۳.۶۴ دلار رسید.


چشم اندازهای چشمگیر و نتایج برخی از بزرگترین شرکت های وال استریت در هفته گذشته از جمله اپل و فیس بوک، باعث پایین آمدن سهام ایالات متحده در هفته گذشته شد. تحلیل گران گفتند که یک درصد ضربه به رشد اروپا باعث می شود که تولید ناخالص داخلی جهانی در طول ۱۲ ماه بعدی ۰.۵ درصد کاهش یابد.


سوال اصلی در اینجا این است که این تعطیلی ها برای کنترل ویروس چه مدت طول می کشد. نظرسنجی ها در رقابتی ترین ایالت ها که تصمیم گیری در مورد انتخابات را انجام می دهند، رقابت نزدیک تری نشان داده و همچنان به نفع بایدن است.


در ارزها، دلار حساس به ریسک استرالیا ۰.۴ درصد کاهش یافت. آخرین قیمت آن ۰.۷۰۱۸ دلار بود. ین ژاپن ثابت با ۱۰۴.۶۶ در هر دلار بود، در حالی که آخرین قیمت پوند انگلیس در ۱.۲۹۳۱ دلار پایین تر بود. یورو به سختی در ۱.۱۶۴۰ دلار تغییر یافت.


این باعث شد که شاخص دلار، که ارزش دلار در برابر سبد همتایان را اندازه گیری می کند، در نرخ ۹۴.۰۷ دلار ثابت بماند. تحلیل گران جی پی مورگان گفتند: احتمالاً بازار برنده شدن بایدن را خنثی در کوتاه مدت اما منفی در بلند مدت می داند، زیرا سیاست مالیاتی مورد انتظار او بیش از مزایای یک بسته محرک بزرگ است.


ممکن است اس پی اکس تا ۳۴۰۰ پوند صعود داشته باشد، اما بسته به جزئیات بسته، نقطه ضعف بزرگتری خواهد داشت، به طور بالقوه تا ۲۵۰۰ پوند. روز جمعه، اس اند پی ۵۰۰، ۱.۲۱ درصد از دست داد تا نزدیک ۳۲۶۹.۹۶ بسته شود. کامپوزیت نزدک ۲.۴۵ درصد افت کرد در حالی که داو ۰.۶ درصد افت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر