ایبِنا بررسی کرد؛

انتشار ۸۸۸.۴ هزار میلیارد ریال اوراق دولتی/۴۶۶.۸ درصد رشد در ۶ماه

طی نیمه نخست امسال ۸۸۸.۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی منتشر شد که نشان از افزایش بیش از ۴۶۶ درصدی انتشار اوراق بدهی دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
کد خبر : ۱۱۹۳۲۸
اوراق

به گزارش ایبِنا، جدیدترین گزیده آمارهای اقتصادی مرتبط با شاخص های فعالیت بورس اوراق بهادار تهران و خلاصه وضعیت اوراق مشارکت در پایان شهریورماه ۱۳۹۹، توسط بانک مرکزی منتشر شده است.


مروری بر وضعیت انتشار اوراق مالی اسلامی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ حکایت از رشد معنادار انتشار اوراق بدهی دولتی در شش ماه اول سال جاری نسبت به شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ دارد. به گونه ای که در شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۸۸ هزار میلیارد ریال (۸۸۸.۴ هزار میلیارد ریال) اوراق بدهی دولتی منتشر شد که نسبت به شش ماه ابتدایی سال گذشته، ۴۶۶.۸ درصد افزایش داشته است.


این رقم به طور مشخص شامل ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی و ۷۱۸.۴ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه است. علاوه بر آمار شش ماهه، میزان انتشار اوراق بدهی دولتی در شهریورماه ۱۳۹۹ نیز نسبت به ماه گذشته (مردادماه ۹۹) با افزایش ۴۹.۵ درصدی به رقم ۲۲۹.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.


بر اساس این گزارش، در بخش انتشار اوراق بدهی شهرداری که شامل اوراق مشارکت است، در شش ماه امسال ۴۹.۱ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر شده است که این رقم نسبت به شش ماه ابتدایی سال گذشته، ۳۱.۷ درصد کاهش یافته است. هر چند انتشار این اوراق در شهریورماه ۱۳۹۹ نسبت به مردادماه ۱۳۹۹، با افزایش ۳.۷ درصدی به رقم ۱۵.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.


همچنین در شش ماه نخست سال جاری، ۸۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی شرکتی منتشر شده است که نسبت به شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۱۵ درصد افزایش داشته است.


در مجموع این گزارش، ۱۰۲۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی که شامل اوراق بدهی دولتی، اوراق بدهی شهرداری و اوراق بدهی شرکتی است در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ منتشر شده است که نسبت به شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۱۰ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در شهریورماه ۱۳۹۹، مجموع اوراق بدهی منتشره، به رقم ۲۶۰.۱ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل یعنی مردادماه ۱۳۹۹، بیش از ۳۴ درصد بیشتر شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها