17 آبان 1399 - 10:58
ایبِنا گزارش می دهد:

ادامه روند کاهشی نرخ ارز در روز جاری

بررسی قیمت ارز از اواخر هفته گذشته تاکنون، حکایت از روند نزولی بازار دارد و به گفته کارشناسان هفته جاری شاهد ادامه این روند خواهیم بود.
کد خبر : ۱۱۹۴۰۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با اقدامات بانک مرکزی و تزریق ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی طی هفته اخیر و همچنین بالا گرفتن تب انتخاباتی آمریکا به خصوص در روز اخیر، شاهد تاثیر مستقیم بر بازار ارز هستیم.


به گونه ای که از روز چهارشنبه نرخ دلار از ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان در سامانه سنا، به نرخ ۲۶ و ۳۵۰ تومان در روز پنج شنبه رسید، یعنی افت دو هزار و ۶۸۰ تومان و یورو نیز در این بازه زمانی از ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و کاهش دو هزار و ۶۵۰ تومان را تجربه کرد.


همچنین براساس نرخ دلار در سامانه سنا، از رز چهارشنبه تا به امروز هر دلار آمریکا از ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان با افت ۴ هزار و ۴۳۰ تومانی به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان (نرخ لحظه تنظیم گزارش) رسیده است. همچنین یورو نیز از ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، امروز به نرخ ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که افت ۴ هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرد.


علاوه بر این بانک مرکزی نیز از ۲۱ ام مهرماه، روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس وارد بازار کرده و سقف خرید بانک ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی نیز به ۵۰۰ هزار دلار افزایش یافت. براساس اعلام بانک مرکزی، از ۸ تا ۱۴ آبان ماه روزانه به طور ۶۵ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس به بازار متشکل ارزی تزریق شد که این موضوع نیز بی تاثیر بر کاهش قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته نیز نیست.


همچنین در این مدت نیز ۵۴۶ میلیون دلار ارز نیز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده که به طور حتم این اقدامات بر بازار تاثیرگذار بوده و توانسته روند بازار را نزولی کند.


همواره از سوی رییس کل بانک مرکزی و کارشناسان و فعالان بازار ارز نسبت به عدم ورود به بازار ارز هشدار داده شده بود، مردم سرمایه های خود را به این بازار آورده و خرید کرده اند که با ادامه این روند و کاهش قیمت ها بی شک متضرر خواهد شد و سرمایه خود را از دست خواهند داد.

برچسب ها: ارز دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر