18 آبان 1399 - 11:03
ایبِنا گزارش می‌دهد:

روند قیمت‌ها در بازار ارز، همچنان نزولی است

بررسی قیمت‌های دلار و یورو حاکی از افت قیمت‌ها در این بازار و ادامه روند نزولی روزهای اخیر است.
کد خبر : ۱۱۹۴۴۰
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، با توجه به رصد دقیق بازار از سوی بانک مرکزی و برخی اقدامات و تصمیمات در این بازار و همچنین اعلام نتایج نهایی انتخابات آمریکا، امروز (یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹) نرخ انواع ارز در بازار روند نزولی چند روز اخیر را ادامه داده و بازار همچنان شرایط افت نرخ ها را در پیش گرفته است.


براین اساس، روز چهارشنبه (۱۴ آبان ماه ۹۹) نرخ هر دلار آمریکا در سامانه سنا، ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان بود که به نرخ ۲۶ و ۳۵۰ تومان در روز پنج شنبه (۱۵ آبان ماه ۹۹) رسید، یعنی افت دو هزار و ۶۸۰ تومانی داشت.


همچنین یورو نیز در این بازه زمانی از ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و کاهش دو هزار و ۶۵۰ تومان را تجربه کرد. در ادامه این روند، نرخ هر دلار آمریکا در سامانه سنا، از روز چهارشنبه تا روز گذشته (شنبه ۱۷ آبان ماه  ۹۹) افت ۴ هزار و ۴۳۰ تومانی داشت، یعنی از ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.


یورو نیز از ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان در چهارشنبه هفته گذشته، دیروز به نرخ ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و افت ۴ هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرد. امروز (یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۹۹) نیز این روند ادامه داشته و نرخ هر دلار آمریکا با افت ۶ هزار ۴۰ تومانی معامله شد و از ۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان به ۲۲ هزار و ۸۹۰ هزار تومان رسید. یورو نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان کاهشی شد و از ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، امروز با نرخ ۲۷ هزار تومانی در بازار معامله می شود.


نسبت به روز گذشته نیز قیمت هر دلار آمریکا یک هزار و ۶۱۰ تومان و یورو نیز یک هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافت.


همچنین روز گذشته، دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی در خصوص بازار ارز نوشت: «در برخی از تحلیل‌ها در خصوص شرایط فعلی بازار ارز، تلاش می شود که با القا رقم هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ‌ها به بانک مرکزی، ‌ زمینه ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار بشوند.


ضمن تکذیب تمامی گمانه زنی ها، تاکید میکنم که مستقل از تحولات سیاسی خارجی، تنها معیار اعمال سیاست های بانک مرکزی، مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است؛ ‌ و لذا براساس سازوکار بازار، کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل در بازارها به کار می‌بندد.


اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب فرآیندهای بازار باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود، ‌ لذا بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر برآن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد. »


اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که از سوی  رییس کل بانک مرکزی و کارشناسان این بازار، همواره هشدار داده شده که بازار ارز محلی امن برای سرمایه گذاری نیست و بی شک ورود به این بازار با سودای کسب سود، خطری جدی برای سرمایه مردم به همراه خواهد داشت.


جدول تغییرات نرخ دلار و یورو 


برچسب ها: ارز دلار بایدن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر