گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش دسته ‌جمعی شاخص‌های منتخب بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۰۲ واحدی معادل ۱.۷۷ درصد به رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷۳ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۴۴۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته (یکشنبه هجدهم آبان ماه ۹۹)،  شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۵۸ واحدی معادل ۱.۷۷ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۷۰۸ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد، عدد ۳۶۸ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۷۳ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۵۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۳۷۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۲۱۶ واحد کاهش به رقم ۸۵۵ هزار و ۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۰۳۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، فولاد، خودرو، وبملت، پارس، شتران، فخوز، وغدیر و حشکتی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی دعبید، تیپیکو، فاما و شفا، تاثیری مثبتی در جلوگیری از افت بیشتر نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۵ هزار و ۲۹۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاما (صنعتی‌ آما) با ۴.۹۸ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای خزر، کترام، شدوص، سصفها، کساوه و حتوکا بود. همچنین نماد معاملاتی خمحور (تولیدمحورخودرو) با ۵.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شوینده، وبصادر، نوری، خراسان، پارس و شخارک بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی امین، سیتا، ولپارس، آبادا، برکت، کترام، لسرما، خاهن و خودرو به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ولپارس، کدما، برکت، حتوکا، کسرام، کساوه و یاقوت  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی  فولاد، فملی، وملی، وبصادر، خودرو، ثشاهد و شبندر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.


همچنین بیشترین بازدهی متعلق به گروه: دارویی ها و کمترین بازدهی متعلق به گروه: زراعت و خدمات وابسته می باشد.


نوسان نماگر صنایع


بر اساس این گزارش، شاخص صنایع مختلفی همچون مالی، محصولات کاغذ، کانه فلزی، فلزات اساسی، بانکها، خودرو و حمل و نقل با کاهش مواجه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها