گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ادامه روند نزولی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۳۶۹ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۴ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۴۸۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (دوشنبه نوزدهم آبان ماه ۹۹)،  شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۶۳۴ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۷۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۷۹۶ واحدی معادل ۰.۷۶ درصد، عدد ۳۶۶ هزار و ۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۳۱ واحدی به رقم ۲۳۹ هزار و ۷۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۱۷۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۷۵۵ واحد کاهش به رقم ۸۳۰ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۰۸۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کگل، شتران، پارسان، شبندر، پارس، وغدیر و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، پاکشو، سیتا و خپارس، تاثیری مثبتی در جلوگیری از افت بیشتر نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ هزار و ۹۰۱ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۸۲ هزار و ۹۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کپارس (کاشی‌ پارس) با ۷.۱ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای پکرمان، شدوص، رانفور، دزهراوی، ولغدر و کساوه بود. همچنین نماد معاملاتی چفیبر (فیبر ایران) با ۳۱.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سیمرغ، شبندر، فاسمین، شفارس، ثشاهد و کحافظ بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، فولاد، غزر، سیتا، آبادا و امین به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی کدما، ولپارس، ونوین، ولساپا، کسرام و خپارس  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، ثشاهد، کسعدی، حکشتی، خگستر و شبندر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.


همچنین بیشترین بازدهی متعلق به گروه: تجارت و عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری و کمترین بازدهی متعلق به گروه: کاغذ و چوب بود.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در سومین روز هفته با قرمزپوشی شاخص های صنعت همراه شد. به گونه ای که شاخص صنایعی همچون محصولات کاغذ، فلزات اساسی، اطلاعات و ارتباطات، تامین آب، برق، گاز، فنی مهندسی و رادیویی با کاهش مواجه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر