21 آبان 1399 - 12:07
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

رشد اقتصادی از مسیر تولید/ پیش‌نیازهایی باید فراهم شود

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید تولید قدرتمندی داشته باشیم که منشاء تمام توسعه بخشی‌هاست.
کد خبر : ۱۱۹۵۰۳
مقیمی

فاطمه مقیمی در گفت وگو با ایبِنا اظهار کرد: اگر می گوییم تولید رونق بگیرد فقط برای استفاده در داخل و اشتغالزایی آن نیست، بلکه تولید خوب می تواند بازارهای صادراتی را نیز توسعه دهد که بتوان با ارزهای صادراتی رشد اقتصادی را محقق ساخت.


وی ادامه داد: در این شرایط کنونی باید قراردادهای تعرفه های ترجیحی یا به عبارتی معادل سازی ارزش پول ملی خودمان با پول کشورهای طرف مراوده، در دستور کار جدی مسئولان قرار بگیرد. ما باید از فرصت پیش آمده در تغییر ریاست جمهوری آمریکا بهترین استفاده را داشته باشیم و به نحو مطلوب و با قدرت از نظر اقتصادی امور سیاسی را نیز جلو ببریم.


مقیمی با تاکید بر اینکه باید یک دوره بازنگری در سیستم اقتصاد و تصمیم سازی ها انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر بهترین فرصت است که بتوانیم از نظراتی که برای رشد اقتصاد کشور چه در داخل و چه در خارج عنوان می شود، استفاده کنیم.


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم گیری های اقتصادی درست طبیعتا اثر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم خواهد داشت که باید به سرعت اتخاذ شود.


به گفته وی، بهبود روابط اقتصاد بین الملل ما نیز می تواند تاثیر بسیاری بر رشد اقتصادی کشور داشته باشد که در این باره هم نیازمند بازنگری هایی در عملکرد و تصمیم سازی های دستگاه های متولی هستیم، البته نه مثل دستگاه های عریض و طویلی مانند شورای گفت و گو که نمی تواند هیچ تصمیم گیری اساسی را در اجرا به منصه ظهور برساند و کمکی به حال اقتصاد کند.


مقیمی تصریح کرد: عملکرد دستگاه های ذی ربط باید آسیب شناسی و تمام شرایط سنجیده شود تا بتوان تصمیم گیری اساسی در بعد کلان اقتصاد داشت وگرنه در حال حاضر با حرف زدن من فعال بخش خصوصی و ارائه نظرات چه تاثیر و تغییری را شاهد خواهیم بود؟ این در حالی است که دولت هیچگاه از نظرات بخش خصوصی استفاده نکرده و نمی کند.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر