20 آبان 1399 - 11:42
معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد:

تدوین برنامه‌ جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی

معاون اول رییس‌جمهور خواستار تدوین برنامه‌ جامع دولت برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی شد.
کد خبر : ۱۱۹۵۱۸
جهانگیری

به گزارش ایبِنا، جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه بخش کشاورزی را از مهمترین و اصلی ترین بخش های تولیدی کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان این بخش تاکید کرد و گفت: کشاورزان از پرتلاش ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند که مسئولان باید با جدیت به مشکلات و درخواست های آنها رسیدگی کنند.


وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته تصور همه دولت ها این بوده است که امتیازهای فراوانی به بخش کشاورزی داده می شود اما امروز با آزاد شدن قیمت نهاده های بخش کشاورزی، هزینه های تولید برای کشاورزان مضاعف شده است که لازم است سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از این بخش انجام شود.


جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست موارد حمایت دولت از بخش کشاورزی و نیز محدودیت های اعمال شده نظیر قیمت گذاری و جلوگیری از صادرات را به صورت دقیق احصاء و برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین کند تا در جلسه هیات دولت مورد تصمیم گیری قرار گیرد.


معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص تعیین قیمت کود شیمیایی اوره، گفت: با توجه به نقش پراهمیت کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی و به ویژه تولید گندم، لازم است این نهاده با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا خدشه ای به خودکفایی گندم در کشور وارد نشود.


در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران و نمایندگان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت تامین نهاده های کشاورزی ارائه و پس از بحث و تبادل نظر، پیشنهاد شد که به دلیل نقش مهم کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی به خصوص گندم، قیمت این نهاده کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت یارانه ای تعیین شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر