22 آبان 1399 - 14:25

لزوم یکپارچه سازی تصمیمات و مصوبات ستاد ملی کرونا

رییس جمهور گفت: باید با یکپارچه‌سازی تمامی مصوبات و تصمیمات بر اساس تقسیم بندی کشور به سه بخش زرد، قرمز و بحرانی اقدام شود تا به نسبت هر وضعیت اقدامات مقابله‌ای صورت گیرد.
کد خبر : ۱۱۹۵۹۳
دولت

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: فرایند طی شده در مدیریت مقابله با کرونا در کشور از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون با فراز و فرودهایی همراه بوده که با توجه به کسب اطلاعات و اقدامات انجام گرفته، تجارب بسیار مغتنم و ارزشمندی است.


دکتر روحانی با اشاره به اینکه ممکن است در این مسیر در برخی مواقع با کاستی ها و یا ناهماهنگی هایی مواجه بوده باشیم، گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان مرجع اصلی تصمیم گیری برای مقابله با این بیماری، نیازمند بررسی طرحی جامع برای مهار بیماری در مراحل پیشگیری، پیگیری، محدود سازی و درمان  جدید است .


رئیس جمهور افزود: با توجه به مولفه های مهمی چون تاب آوری اقتصادی که در اثر تحریم های ظالمانه ایجاد شده است، حفظ سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی نظام همیشه مورد تاکید بوده و ستاد ملی کرونا به زودی طرحی جامع را برای مدیریت مرحله جدید بیماری مورد بررسی و به تصویب خواهد رساند.


دکتر روحانی با بیان اینکه طرح جامع می بایست با توجه به تجارب گذشته، تمامی نقاط کشور را متناسب با وضعیت شیوع بیماری تحت پوشش قرار دهد، افزود: در این طرح جامع وظایف تک تک کمیته های تخصصی به صورت شفاف مشخص شده  است و در کمترین زمان و بدون پیچیدگی های بروکراتیک و رفت و برگشت های اداری دستگاه های ذیربط در اسرع وقت به وظایف تعیین شده عمل می کنند.


رئیس جمهور افزود: با توجه به مصوبات گوناگونی که تاکنون ستادملی مقابله با کرونا داشته است، می بایست با یکپارچه سازی تمامی مصوبات و تصمیمات براساس تقسیم بندی کشور به سه بخش زرد، قرمز و بحرانی اقدام شود تا براساس هریک از این وضعیت ها سیاست های مقابله ای و اعمال محدودیت ها عملیاتی شود.


دکتر روحانی طراحی سناریوی اقناع و هدایت افکار عمومی متناسب با طرح جامع را از الزامات اجرای دقیق این طرح عنوان کرد و افزود: ستادهای استانی با توجه به این طرح که اختیاراتی به آنان تفویض خواهد شد، موظف به اجرای سیاست های ابلاغی متناسب با وضعیت ایجاد شده در استان خود در قالب طرح جامع خواهند بود.


دکتر روحانی در این جلسه همچنین با قدردانی از همکاری منسجم همه کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با قرارگاه عملیاتی این ستاد بویژه در اعمال محدودیت های اخیر و تعطیلی کسب و کارها از ساعت ۱۸ با توجه به محدودیت اطلاع رسانی در این زمینه، از مردم نیز بخاطر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت محدودیت ها برای قطع کامل زنجیره ابتلای ویروس، تشکر کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر