07 آذر 1399 - 09:49
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد:

راهکار تحقق هدفگذاری ضدتورمی/ مجلس پشتیبان بانک مرکزی

یک نماینده مجلس با اشاره به هدفگذاری ضدتورمی بانک مرکزی، گفت: استفاده از نظرات کارشناسان، تحقق هدف را تضمین خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۹۸۵۰
نرخ تورم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی در مدیریت جدید به این موضوع رسیده که تصمیمات خلق الساعه راه به جایی نخواهد برد، گفت: باید در تمامی برنامه‌های دولت ساماندهی بازار و کمک به تولید داخل مدنظر باشد تا به این ترتیب رونق اقتصادی رخ دهد.


شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به برنامه بانک مرکزی تحت عنوان برنامه ضدتورمی، گفت: استفاده از نظرات کارشناسان امر مهم‌ترین موضوعی است که توفیق برنامه‌ها را تضمین خواهد کرد و برهمین اساس اگر بانک مرکزی با انجام بررسی‌های کارشناسانه نسبت به تدوین چنین طرحی اقدام کرده، قطعا موفقیت آن تضمین خواهد شد.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از نظرات مجلس، مرکز پژوهش‌های آن و همچنین پارلمان های بخش خصوصی در تدوین طرح های ضدتورمی بسیار اثرگذار خواهد بود، افزود: بانک مرکزی در مدیریت جدید به این موضوع رسیده که تصمیمات خلق الساعه راه به جایی نخواهد برد.


وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر فعالیت‌های بازار یکی از راه های رسیدن به هدفگذاری تورمی است که برنامه ریزی در خصوص آن در حال انجام است، تصریح کرد: بانک مرکزی باید برای هدایت نقدینگی به سمت تولید علاوه بر رونمایی از مشوق های جدید، طرح‌های دارای توجیه اقتصادی را نیز مورد حمایت قرار دهد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کمک به تسریع در صادرات و واردات از دیگر اقداماتی است که می‌تواند جلوی خود تحریمی را بگیرد، گفت: بانک مرکزی باید با یک برنامه مدون مسیر رونق اقتصادی را هموار کند.


حسن پور بیگلری با اشاره به اینکه مهار تورم با بخشنامه و دستورالعمل هایی که نگاهی به تولید ندارد عملیاتی نخواهد شد، افزود: باید در تمامی برنامه‌های دولت ساماندهی بازار و کمک به تولید داخل مدنظر باشد تا به این ترتیب رونق اقتصادی رخ دهد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت برای مهار تورم و همچنین کنترل نرخ ها است، از اینرو اگر نیاز به قانونی در اینباره باشد نیز مصوب خواهد شد.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر