گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۱۶۶۹۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۶۹۰ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰۷ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۸۸۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (دوشنبه سوم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۶۴ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد به رقم ۳۵۹ هزار و ۷۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۹۲۳ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد، عدد ۳۸۷ هزار و ۶۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۲۴ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۸۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۳۷۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۶۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۷۳۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۸۷۷ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، کگل، کچاد، شتران، وبملت، وتجارت و وپاسار، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، تاپیکو، حکشتی، فخوز و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۵۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشان(شیرپاستوریزه‌پگاه‌خراسان) با ۱۴.۷۸ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غپاک، قلرست، غبهنوش، ساروم، دیران و قثابت بود. همچنین نماد معاملاتی قثابت(آلومراد) با ۳۱.۴۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قمرو، حپترو، وملی، امید، خوساز و خزامیا بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، فملی، فولاد، وتجارت و شبندر، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، خبهمن، وتوکا، خساپا، وصندوق، وپارس و وتجارت با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خکمک، انرژی۱، تپمپی، کفپارس، فنوال و پدرخش بیشترین حجم عرضه را داشتند.


بیشترین بازدهی نیز متعلق به گروه زراعت و خدمات وابسته و کمترین بازدهی متعلق به گروه استخراج زغال سنگ بود.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در سومین روز هفته شاخص صنایعی همچون بانکها، فراورده نفتی، محصولات چوبی، زراعت و ماشین آلات، سبزپشو بودند و در مقابل شاخص صنایع حمل و نقل و محصولات چرمی با روند کاهش همراه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها