گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقب گرد ۱۸۵۹۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۸۹۵۷ واحدی معادل ۱.۳۵ درصد به رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۸ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۹۱۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه چهارم آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۶۳ واحدی معادل ۱.۳۵ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۸۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۶۳ واحدی معادل ۰.۷۶ درصد، عدد ۳۹۰ هزار و ۵۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۴۰ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۷۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۶۲۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۶۶۹ واحد کاهش به رقم ۹۹۸ هزار  و ۵۵۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۱۰۴۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، وامید و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، وبملت، وپارس، وبصادر و وپاسار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس 22 میلیارد و 883 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 979 هزار نوبت معامله و به ارزش 198 هزار و 369 میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سشرق(سیمان‌ شرق‌) با 18.63 درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای حفاری، قصفها، غبهنوش، سپاها و قهکمت بود. همچنین نماد معاملاتی غشاذر(پگاه‌آذربایجان‌غربی) با 8.6 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پتایر، فخوز، غدشت، شفن، ومعادن و کروی بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، خودرو، شستا، وتجارت، شتران و خساپا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خبهمن، وتوکا، وپارس، کماسه، ولپارس، حکشتی و وساپا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی شستا، وملی، شبندر، خکمک، کفپارس و تپمپی بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته شاخص صنایعی همچون سایر معادن، ذغال سنگ، حمل و نقل و بانکها، با روند افزایشی و شاخص صنایع فلزات اساسی، کانه فلزی، فنی مهندسی با روند نزولی مواجه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر