05 آذر 1399 - 11:52

رشد ۶.۸ درصدی پروانه ساخت مسکن در کل کشور

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد واحدهای مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در کل کشور طی بهار سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶.۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۹۹۵۷
مسکن ملی

به گزارش ایبِنا، بررسی نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در فصل بهار سال ١٣٩٩ حاکی از کاهش ١٥,٣ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و افزایش ‌٦.٨ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در بهار ٩٩ نسبت به بهار ۹۸ است.


الف- شهر تهران


در بهار سال ١٣٩٩، تعداد ١٢٨١٨ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ٢٦,٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٥.٣ درصد کاهش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بوده است.


ب-کل نقاط شهری کشور


در بهار سال ١٣٩٩، تعداد ١٠٢١٦٠ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده که نسبت به فصل گذشته حدود ١٥,٠ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٦.٨ درصد افزایش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٧ واحد بوده است‌.

برچسب ها: کاهش واحد مسکونی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر