گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۰۶۲ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۵۲ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۹۶۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه پنجم آذرماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۶۳۱ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۵۴۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۵۵۱ واحدی معادل ۱.۱۷ درصد، عدد ۳۹۵ هزار و ۱۲۸ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۸۰ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۷۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۹۸۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۴۰۹ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۱۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۶۰۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شپنا، شتران، وتجارت و فخوز با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، شبندر، کچاد، پارسان، وصندوق و تاپیکو، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۵ میلیارد و ۴۰۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۷۳۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۶ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد چکاپا(گروه صنایع کاغذ پارس‌) با ۱۰.۱۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای زمگسا، دکیمی، قصفها، پتایر، غبهنوش و غگل بود. همچنین نماد معاملاتی خچرخش(چرخشگر) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پسهند، وتوس، دشیمی، قنیشا و ختور بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، شپنا، وتجارت، خساپا و فملی، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وتوکا، وتجارت، وپارس، فولاد، شپنا و سیمرغ با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خکمک،  کفپارس، تپمپی، پدرخش و فنوال بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در پنجمین روز هفته، شاخص همه صنایع با روند مثبت همراه بودند. بر این اساس شاخص صنایعی همچون محصولات کاغذ، وسایل ارتباطی، ذغال سنگ، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، حمل و نقل و زراعت، با افزایش همراه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر