06 آذر 1399 - 11:29
ایبِنا بررسی کرد؛

ریزش ادامه‌دار قیمت دلار/ ۱۱۰۰ تومان کاهش در این هفته

کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته مشهود بوده به گونه‌ای که شاخص ارزی در ایستگاه پایانی هفته، نسبت به اولین روز هفته، هزار و صد تومان کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۱۹۹۸۵
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی روند معاملات ارزی در هفته اخیر، نشان از ریزش دلار از قله بیست و شش هزار تومانی و رسیدن به کانال بیست و چهار هزار تومانی دارد. به گونه ای که در معاملات امروز (پنج شنبه ششم آذرماه ۹۹) و در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۳۶۵۰ تومان در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور از مردم خریداری می شود و در مقابل با کاهش ۱۲۰ تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۴۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.   


رسیدن دلار به کانال بیست و چهار هزار تومانی در شرایطی است که در اولین روز هفته، بهای دلار در نزدیکی مرز بیست و شش هزار تومان در نوسان بود و حالا در ادامه روند کاهشی روزهای گذشته، نرخ دلار با افت ۱۱۰۰ تومانی نسبت به شروع هفته، رونمایی شده است.  


همچنین بر اساس این گزارش، امروز هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۸۴۵۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۹۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.


نزول شاخص ارزی از کانال ۲۸ به ۲۴


نگاهی به روند یک ماهه گذشته نرخ دلار در بازار ارز نشان می دهد، نرخ فروش دلار آمریکا در ششمین روز از آذرماه ۹۹ نسبت به یک ماه قبل (۶ آبان ۹۹)، حدود ۳۴۰۰ تومان ریزش دارد. از مهم ترین دلایل افت شاخص ارزی و کاهش قیمت ها در بازار ارز، حضور پرقدرت بازارساز و مدیریت هوشمندانه بانک مرکزی و توجه به نیازهای واقعی متقاضیان ارزی بوده است. روندی که با خروج تقاضای سفته بازی و کاذب از بازار ارز و ثبات و تعادل شاخص ارزی همراه شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر