06 آذر 1399 - 12:41
روحانی؛

اقتصاد ایران نشان داد که بزرگ و مقاوم است

رییس جمهور اظهار داشت: دشمن در این جنگ سه ساله اقتصادی با همه توان روبروی ملت ایران قرار گرفت اما شکست مفتضحانه خورد و سرنگون شد و چند هفته دیگر نیز به زباله دان تاریخ ریخته می شود.
کد خبر : ۱۱۹۹۸۹
روحانی

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۳ طرح ملی وزارت نفت در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر گفت: هیچ کشوری در منطقه دارای چنین قدرتی نیست که بتواند در جنگ ۳ ساله اقتصادی بایستد و پیروز شود و این نشان دهنده عظمت و قدرت و تاب‌آوری ملت ایران است که در سایه خوداتکایی مردم، درون‌زایی و موقعیت ویژه ژئوپلتیک ایران حاصل شده است.


رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ فرد و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را با داشتن جایگاه جغرافیایی عظیمی که دارد، نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند. خیلی‌ها آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند حالا اینها آخری‌هایشان هستند که مدعی بودند و شکست خوردند.


دکتر روحانی با تاکید بر اینکه "ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای منطقه و جهان هم هست"، گفت: ایران بخاطر قابلیت‌های بسیار بزرگی که دارد می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی  جهان را در برخی از موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند.


رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح ۳ طرح مهم ملی در حوزه وزارت نفت در سه استان کشور، به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان، گفت: افتتاح‌های امروز بار دیگر نشان داد که اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است و در سایه خوداتکایی و درون‌زایی این موفقیت‌ها به دست آمده و مردم ایران مسیر درست خود را ادامه خواهد داد.


دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار جهش تولید و الزامات تحقق این شعار، گفت: اگر می‌خواهیم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، دارای جهش و شتاب مناسب باشیم، نیازمند ارکان آن هستیم.


رئیس جمهور سرمایه اعم از داخلی و خارجی، مواد اولیه، تکنولوژی داخلی و خارجی و همچنین بازار داخلی و بین‌المللی را از ارکان مهم و اصلی دستیابی به جهش تولید در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت عنوان کرد.


دکتر روحانی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند در کنار هم به تحولات بسیار بزرگی در بخش صنعت و سایر امور منجر شود. مواد اولیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه مواد اولیه در صنعت نفت و پتروشیمی و بسیاری از زیرساخت های بزرگ کشور را در اختیار داریم.


رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تکنولوژی نباشد، صنعت و تولید محصولات با هزینه بالایی همراه خواهد بود، گفت: خوشبختانه در تکنولوژی داخلی پیشرفت‌های خوبی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم و در زمینه تکنولوژی خارجی نیز دشمنان ما بویژه آمریکایی‌ها نتوانستند مانع از ورود تکنولوژی خارجی ما شوند.


دکتر روحانی در تشریح اهمیت بازار اعم از بازار داخلی و بین‌المللی در تحقق جهش تولید، گفت:‌ برای فروش محصولات و تولیدات خود نباید نگاه‌مان فقط به بازار داخلی باشد.باید بازارهای متنوع جهان با میلیاردها جمعیت را ببینیم و اینجاست که تعامل سازنده اهمیت می‌یابد.


رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تعامل سازنده با جهان در کنار قدرت ملی مفید است، اظهار داشت: بحمدالله ۴ اصل مهم تحقق جهش تولید امروز در کشور ما وجود دارد و ملت ما در مسیر درستی قرار گرفته است.


دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان از افکار عمومی ملت فاصله گرفت، گفت: خوشبختانه همه حرکت‌های ساختاری ما در کشور بر مبنای مردم‌سالاری و رأی و انتخاب مردم است و مردم‌سالاری بسیار مهم است. برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار می‌دهد.


رئیس جمهور با بیان اینکه این افکار درست است که می‌تواند جوانان و اقشار مختلف مردم را جذب کند، گفت: از سال ۵۷ به سمت مردم‌سالاری حرکت کردیم و امام راحل بنیانگذار انقلاب بعد از گذشت ۴۷ روز از پیروزی انقلاب مسیر مردم‌سالاری را با صندوق رأی معرفی کرد و امروز بحمدالله جامعه ما در یک حرکت بسیار خوب و امیدوارانه نسبت به آینده حرکت می‌کند.


دکتر روحانی همچنین با تأکید بر اینکه همه باید به فکر آینده کشور و رفاه ملت باشند، گفت: بداخلاقی و بددهنی را رها کنیم که هیچ خاصیتی ندارد. البته بددهنی‌ها و بداخلاقی‌ها در اراده ما خللی ایجاد نمی‌کند و افتخار ما ادب، مکارم اخلاق و احترام به یکدیگر است.


رئیس جمهور افزود: نمی‌گوییم کسی انتقاد نکند و انتقاد را مفید می‌دانیم، اما انتقاد غیراز بددهنی، فحاشی و بی‌تربیتی است. ملت ما فحاشی را برنمی‌تابد و همه ما باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران تلاش کنیم.


دکتر روحانی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های مهم امروز به جهان نشان داد که ملت و جوانان ما و متخصصان و مهندسان ما همه پای کار هستند، افزود: پنج‌شنبه‌های افتتاح، گواه تاریخ و شهادت ایستادگی ملت ایران است و شهادت می‌دهد در تاریخ که ملت ما در برابر توطئه‌های دشمنان عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد و مسیر پیشرفت خود را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر