افزایش تقاضای طلا در هند

تقاضای طلای هند با وجود کاهش قیمت فلزات گرانبها طی چند ماه اخیر رشد کرد.
کد خبر : ۱۲۰۰۴۴
طلای هند

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، فصل عروسی و کاهش قیمت طلا، تقاضا برای این فلز گرانبها را در هند افزایش داده و این نشان دهنده بهبود احتمالی این بازار است که در سه ماهه قبل ۳۰ درصد کاهش چشمگیر داشته است.


جواهرسازان هندی پس از مشاهده تقاضای خوب در جشنواره دیوالی، که در اواسط نوامبر سال جاری برگزار شد، برای جبران مجدد سهام عجله کرده اند. ممکن است این روند مثبت نیز تحت تأثیرتقاضا به تعویق بیافتد. یکی از فروشندگان شمش طلا به رویترز گفت که مشتریان پس از به تعویق انداختن عروسی در چند ماه گذشته خریدهای عروسی را انجام می دهند این در حالی است که این کشور تعطیلات سختگیرانه ای برای مهار Covid-۱۹ اعمال می کند.


در حالی که تقاضای طلا معمولاً در طول جشنواره دیوالی و فصل شلوغ عروسی افزایش می یابد، علاقه مشتریان نیز به دلیل قیمت های جذاب فعلی بود. معاملات آتی شمش از اواخر سپتامبر بیشترین ضرر هفتگی را برای این کالا متحمل شده است، در حالی که قراردادهای فوریه در هر اونس حدود ۱۸۵۰ دلار در روز دوشنبه کاهش یافت و در روز جمعه به ۱۷۸۸.۱۰ دلار رسید.


با وجود افت دلار آمریکا، طلای اسپات نیز پایین آمد. از آنجایی که این فلز زرد به طور سنتی یک دارایی امن محسوب می شود، ضعف دلار معمولاً باعث افزایش قیمت شمش می شود. ما عمدتاً به دلیل افت چشمگیر قیمت فلزات، شاهد افزایش فعالیت در این هفته بوده ایم.


تقاضای طلا و جواهر در هند در سه ماهه جولای - سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافت، در حالی که طبق داده شورای جهانی طلا، تقاضای کلی طلا یک سوم کاهش یافت. در همین حال، تقاضای جهانی برای این فلز گرانبها ۱۹ درصد کاهش یافت و به ۸۹۲ تن رسید، که کمترین میزان سه ماهه بیش از یک دهه گذشته بود.

برچسب ها: طلا هند
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر