بورس سبزپوش شد؛

تداوم روند صعودی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۸۶۵۶ واحدی معادل ۲.۷۱ درصد به یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۳۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۶۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۰۷۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (دوشنبه دهم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱۰۹ واحدی معادل ۲.۷۱ درصد به رقم ۳۸۳ هزار و ۳۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۹۴۲ واحدی معادل ۲.۷۱ درصد، عدد ۴۱۷ هزار و ۷۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۵۴۵ واحدی به رقم ۲۷۳ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۲۰۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۱۶۵ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۷۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۱۳۲۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۵۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، تاپیکو، کگل، کچاد و وغدیر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وصندوق، رانفور و قصفها، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد مرقام(ایران‌ارقام) با ۱۲.۳۲ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای شاراک، انرژی۳، بشهاب، فرآور، وتجارت و شسپا بود. همچنین نماد معاملاتی قصفها(قنداصفهان) با ۴.۶۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، غپاک، کگاز، رتکو، کساپا و قنیشا بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، شپنا، فولاد، وتجارت و برکت، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی تاپیکو، خزامیا، خگستر، صگل۳۰۹، وتوکا، خساپا و سیمرغ با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی پدرخش، انرژی۱، قنیشا، وسخراج، یاقوت، غدام و ومعادنح بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در سومین روز هفته، شاخص صنایع مختلف با روند صعودی همراه شدند. به گونه ای که شاخص صنایعی همچون وسایل ارتباطی، تامین آب، برق، گاز، محصولات چرمی، کانه فلزی، خودرو و شیمیایی، سبزپوش بودند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر