قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا با افزایش امیدها در مورد مذاکرات محرک اقتصادی ایالات متحده کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۱۲۶
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، طلا صبح روز چهارشنبه در آسیا پایین آمد، با افزایش خوش بینی در مورد مذاکرات ایالات متحده برای آخرین اقدامات محرک و واکسن COVID-۱۹ که شاهد عقب نشینی این فلز زرد است.


معاملات آتی طلا با افت ۰.۳۲ درصدی در ۱۸۱۳.۱۵ دلار با صعود بیش از مرز ۱۸۰۰ دلار کاهش یافت. دارایی‌های (SPDR Gold Trust P: GLD) نیز در روز سه شنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۹۱.۲۸ تن رسید، در حالی که دوشنبه ۱۱۹۴.۷۸ تن بود.


خوش بینی پس از آنکه نانسی پلوسی و استیو مانوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، نخستین گفتگوهای خود را برای آخرین اقدامات محرک از زمان انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر برگزار کردند، افزایش یافت.


روز سه شنبه از سوی جمهوری خواهان، رهبر سنا، میچ مک کانل، از کنگره خواست تا موج تازه ای از اقدامات را در لایحه هزینه ۱.۴ تریلیون دلاری، با هدف خاموش کردن دولت در میان COVID-۱۹، در نظر بگیرد. همچنین مک کانل نسخه تجدید نظر شده از برنامه خود را به جمهوری خواهان دیگر ارائه کرد.


روز سه شنبه لوری لوگان، مقام ارشد فدرال رزرو نیویورک گفت: برنامه های اعطای وام اضطراری که توسط فدرال رزرو در طی همه گیری تنظیم شده است، می‌تواند به سرعت، پس از انقضای سال احیا شود.


اگرچه رئیس فدرال شیکاگو، چارلز ایوانز و مری دالی رئیس فدرال سانفرانسیسکو هر دو گفتند که آنها نیاز فوری به محرک‌های مالی بیشتر نمی بینند، اما ایوانز خواستار حمایت مالی بیشتر شد.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با احتیاط بیشتری، در هنگام شهادت خود در جلسه دادرسی کمیته بانکی سنا، در روز سه شنبه هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت آسیب دیده و نامشخص است. پاول بار دیگر در برابر کنگره شهادت می دهد. همچنین فدرال رزرو برای نشست سیاسی خود در ۱۵ و ۱۶ دسامبر تشکیل جلسه می‌دهد.


در همین حال، با افزایش تعداد موارد ابتلای COVID-۱۹ جهانی، طرحی برای تلقیح آمریکایی‌ها در برابر COVID-۱۹ اواسط دسامبر در روز سه شنبه رونمایی شد.


سازندگان واکسن می‌توانند به طور بالقوه این مهلت را رعایت کنند، زیرا بایو ان تک می‌گوید که حمل و نقل  اولین دوزهای نمونه خود، که با فایزر توسعه یافته است، ظرف چند ساعت پس از تأیید اتفاق می‌افتد.


در همین حال، مدرنا نیز در اوایل هفته برنامه‌هایی را برای درخواست تصویب نمونه خود در ایالات متحده و اروپا اعلام کرد. هر دو سازنده برای تصویب اضطراری اتحادیه اروپا در روز سه شنبه درخواست کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر