17 آذر 1399 - 10:32
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

ورود مجلس به بررسی چرایی واردات کالاهای لوکس با ارز دولتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدابیر مجلس برای کمک به بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی خبر داد و گفت: مجلس به واردات کالاهای لوکس با ارز دولتی ورود کرده است.
کد خبر : ۱۲۰۱۹۲
گمرک

الله‌وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت مدیریت مصارف ارزی، حذف نیازهای غیرضرور و تامین کامل نیازهای ارزی کشور، گفت: در شرایط فعلی لیست کالاهای ضروری احصا شده و باید فقط کالاهای ضروری شامل دریافت ارز دولتی شوند.


نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه لحاظ محدودیت های ارزی در تخصیص ارز دولتی لازم اصت، تصریح کرد: حتی برای واردات با ارز آزاد نیز باید محدودیت‌های مدنظر باشد زیرا بی توجهی به این حوزه قطعا پیامدهایی چون نابسامانی بازار را در پی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه عوارض گمرکی و سود بازرگانی از محدودیت هایی است که برای واردات با ارز آزاد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به واردات غیرضرور حساس بوده و در این زمینه ورود. جدی داشته است.


دهقانی با تاکید بر اینکه سخت گیری های انجام شده در حوزه ارایه ارز دولتی با این هدف است که کالاهای تولید داخل مورد اقبال مردم قرار گرفته و از این طریق ارز برای کالاهای مشابه اختصاص نیابد، گفت: سخت گیری ها با هدف حمایت از تولید داخل و ساماندهی وضعیت بازار بوده، از اینرو واردات با تعرفه مجاز بوده تا امکان رقابت فراهم باشد.


وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت ارزی کشور منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه ها است، افزود: تلاش ما این است که با ممانعت از واردات کالای قاچاق بازار را به ثبات نزدیک کنیم که این موضوع با تدابیر انجام شده صورت خواهد گرفت.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر حجم واردات کالاهای لوکس با ارز دولتی کاهش یابد به طور حتم فشار روی بانک مرکزی نیز کاهش یافته و ساماندهی وضعیت تسهیل خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر