ایبِنا بررسی کر؛

رشد شاخص کل بورس برای رسیدن به کانال ۱.۵ میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۷۳۰ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۳۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۰۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۲۰۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در  اولین روز کاری هفته (شنبه پانزدهم آذرماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۵۹ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۳۸۹ هزار و ۸۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۶۹۵ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۸۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۶۹۳ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۷۹۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۱۹۴۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۱۵۷ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۹۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۰۸۹۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۱۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، کگل، کچاد، خودرو، رمپنا، حکشتی و وامید، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، شپنا، شبندر، وبملت، شستا و لوتوس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۵۹۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۵ هزار و ۳۵۶  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد البرز(‌بیمه البرز) با ۲۷.۰۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای زمگسا، قصفها، غبهنوش، خگستر، قشکر و آسیا بود. همچنین نماد معاملاتی لپارس(پارس‌ الکتریک) با ۴.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کفپارس، کترام، تکشا، سنیر، فلامی و تایرا بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، وتجارت، شپنا، شتران و فولاد، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، های وب، وتوکا، خگستر، سیمرغ و برکت با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی انرژی۱، پدرخش، ومعادنح، کترام، لپارس، وسیلام و وسگلستا بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در اولین روز هفته، شاخص اکثر صنایع سبزپوش بودند. به گونه ای که شاخص صنایعی همچون اطلاعات و ارتباطات، فنی مهندسی، ذغال سنگ، حمل و نقل، سایرمالی و قند و شکر، روند صعودی داشتند و شاخص صنعت وسایل ارتباطی با ۳۶۹۰ واحد کاهش مواجه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر