فروش برق در کارخانه‌های قدیمی زغال سنگ هند

هند قصد دارد به کارخانه‌های ممنوعه زغال سنگ اجازه فروش برق بدهد.
کد خبر : ۱۲۰۲۳۴
انرژی هند

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، علی رغم وعده های ملی مبنی بر تعطیلی نیروگاه های قدیمی برای جلوگیری از آلودگی، وزارت نیرو در هند پیشنهاد می کند که پس از اتمام توافق های خود با خریداران، به کارخانه های زغال سنگ اجازه دهند که به فروش برق ادامه دهند.


این وزارت در پیش نویس پیشنهاد روز جمعه گفت: در صورت تصویب، به کارخانه های قدیمی زغال سنگ کمک می کند درآمد اضافی کسب کنند، نقدینگی را در بازارهای نیروی کوتاه مدت افزایش می دهند و به شرکت های توزیع در استان هایی که با کسری برق مواجه هستند کمک می کنند تا از برق ارزان تری برخوردار شوند.


در نامه ای که به دپارتمان های برق استان های های هند و روسای تاسیسات دولتی فدرال ارسال می شود، می گوید: به نفع مصرف کننده است که تعرفه برق را تا آنجا که ممکن است پایین نگه دارید.


این وزارت گفت که چنین اقدامی تولیدکنندگان برق تحت مدیریت فدرال مانند NTPC را قادر می سازد پس از خروج شرکت های توزیع از توافق، برق را در هر حالتی بفروشند. وزیر نیرو و وزیر دارایی قبلاً گفته بودند که آنها قصد دارند کارخانه های قدیمی زغال سنگ را تعطیل کنند. وزارت محیط زیست هم تلاش کرده است تا کارخانه های تولید زغال سنگ را که ۸۰ درصد از آلودگی صنعتی هند را تشکیل می دهند، در صورت عدم انطباق با قوانین سبز، متوقف کند.


نتیجه مشخص نیست. وزارت نیرو نظرات را از استان ها و ژنراتورهای برق تحت مدیریت دولت فدرال جویا شده است. تصمیم نهایی درباره پیشنهاد قریب الوقوع نیست. روز یکشنبه یک مقام ارشد وزارت نیرو گفت که تنها کارخانه های ناکارآمد بسته می شوند.


خدمات مقرون به صرفه که برق ارزان تأمین می کنند، همچنان مجاز به کار هستند. نیروگاه های کوچک و ناکارآمد تعطیل می شوند. وزارت نیرو گفت: شرکت های توزیع که توسط استان های پنجاب، دهلی، آندرا پرادش و ادیشا اداره می شوند می خواهند پس از ۲۵ سال ساخت نیروگاه ها، نیرویی را که به دستگاه های دولتی فدرال تخصیص داده شده است ، تسلیم کنند.


این استان ها دلایلی مانند وجود بیش از حد برق و هزینه زیاد برق را به عنوان دلایلی برای تسلیم نیرو  که به موجب توافق ها به آنها اختصاص داده شده است را عنوان کردند. لیست تهیه شده توسط وزارت نیرو در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که شرکت های توزیع می خواستند نیروی تولید شده از شرکت هایی با ظرفیت ۵.۷۵ گیگاوات را تحویل دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها