19 آذر 1399 - 12:24
نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب/ زیرساخت‌های الکترونیک فراهم است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: زیرساخت‌های ارایه خدمات الکترونیک بانکی در کشور فراهم است و می‌توان پس از پاندمی کرونا نیز خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کرد.
کد خبر : ۱۲۰۲۴۶
رحیم زارع

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به ضرورت استفاده از خدمات الکترونیک بانکی در شرایط شیوع کرونا، گفت: خوشبختانه در زمینه خدمات الکترونیک بانکی ایران توانسته به رشد خوبی دست یابد از اینرو حتی پس از نابودی ویروس کرونا نیز برای کاهش هزینه‌های کشور باید در مسیر استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک بانکی حرکت کنیم.


نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی که به اجبار خدمات دهی بانک ها غیرحضوری شده صرفه جویی بسیاری نیز در کاغذ، وقت و حتی سوخت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید با ارایه مشوق هایی تداوم ارایه خدمات الکترونیکی را حتی پس از مهار کرونا رقم بزند.


وی ادامه داد: با خدمات دهی الکترونیک شبکه بانکی به طور حتم دیگر نیازی به این میزان شعب فیزیکی وجود نداشته از اینرو بانک ها می توانند با فروش این اموال مازاد در چابکسازی هر چه بیشتر اقتصاد کمک کننده باشند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در سال های اخیر زیرساخت های شبکه بانکی برای ارایه خدمات الکترونیک تجهیز شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید با الگوگیری از کشورهای موفق در این حوزه سعی در به روز شدن در بخش ارایه خدمات الکترونیک داشته باشد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون در همه جای دنیا حتی ارایه تسهیلات چه خُرد و چه کلان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه در کشور ما این نوع خدمات و حتی خدمات پیش پا افتاده تر نیز با حضور در شعب بانکی انجام می‌شود، از اینرو لازم است با برنامه ریزی صحیح حرکت به این سمت و سو آغاز شود.


زارع با بیان اینکه مجلس آماده تعامل با بانک مرکزی در مسیر تجهیز بانک ها به زیرساخت های مورد نیاز برای ارایه خدمات الکترونیکی است، افزود: اگر نیاز به تصویب قانونی در اینباره نیز وجود داشته باشد، مجلس آماده تعامل و همکاری است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر