گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقبگرد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۱۳۶ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۷۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۲۷۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (دوشنبه هفدهم آذرماه ۹۹)، ابتدا شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود ولی در ساعت پایانی، با کاهش اکثر شاخص ها مواجه شد. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۵۰ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۳۹۵ هزار و ۶۷۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۸۵ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، عدد ۴۴۲ هزار و ۸۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۱۴ واحدی به رقم ۲۸۹ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۶۴۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۶۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۶۷ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۱۱۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۷۱۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۴۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، فولاد، کگل، کچاد، خودرو، وغدیر، وامید و شپنا، با بیشترین کاهش، تاثیر معناداری در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، وبصادر، وتجارت، فخوز، خساپا و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۲۲ میلیارد و ۶۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۰۴ هزار و ۷۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبهنوش(‌بهنوش‌ ایران) با ۸.۳۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای خنصیر، زمگسا، فسپا، مداران، غپینو و غپینو بود. همچنین نماد معاملاتی قصفها(قنداصفهان) با ۶.۳۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آسیا، غنوش، وساخت، قثابت، پاکشو و فنوال بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی وتجارت، خودرو، شستا، خساپا، خگستر و غزر، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی غپینو، وتوکا، ولپارس، وکار، سیمرغ، شسینا و بموتو با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای انرژی۱، پدرخش، خبهمن، وساخت، آسیا، خرینگ و ولساپا بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در امروز معاملات بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون محصولات چرمی، وسایل ارتباطی، انتشار و چاپ، فنی مهندسی و زراعت، با افزایش و شاخص صنعت تامین آب، برق، گاز با روند کاهشی همراه شد.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر