پایان تولید نفت دانمارک در سال ۲۰۵۰

دانمارک در سال ۲۰۵۰ به تولید نفت خود پایان می‌دهد.
کد خبر : ۱۲۰۲۷۲
نفت دانمارک

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، دولت دانمارک گفته است که دانمارک در سال ۲۰۵۰ استخراج نفت از دریای شمال را متوقف می کند و هشتمین دوره صدور مجوز را که در اوایل سال جاری اعلام شده بود لغو می کند. دانمارک به طور اختصاصی تولید کننده بزرگ نفت و گاز نیست و متوسط ‌تولید روزانه آن در سال جاری ۸۳۰۰۰ بشکه در روز نفت و ۲۱۰۰۰ معادل نفتی تخمین زده شده است. با این وجود بزرگترین اتحادیه اروپا است که نروژ و از سال آینده انگلیس را شامل نمی شود.


اسکاندیناوی نیز یکی از اهداف بلند پروازانه تعیین کننده آب و هوا است. کپنهاگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، تا ۷۰ درصد  از میزان انتشار خود را از سطوح سال ۱۹۹۰ کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ خنثی از کربن شود.


وزیر حفاظت محیط زیست، در اظهارات در مورد تعلیق اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال گفت: ما اکنون یک خط مستقیم بین فعالیت های خود در دریای شمال و هدف آب و هوا در سال ۲۰۵۰ ترسیم می کنیم.


کارمندان صنعت نفت و گاز که طبق این برنامه شغلشان را از دست می دهند از طریق ادامه تحصیل برای یافتن شغل جدید کمک دریافت می کنند. همچنین از میدان های نفت و گاز برای ذخیره کربن استفاده خواهد شد.


پایان استخراج سوخت های فسیلی از دریای شمال، شامل هشتمین دوره ای که صدور مجوز لغو شده، برای دانمارک حدود ۲.۱ میلیارد دلار هزینه دارد. دانمارک پیشتاز انتقال انرژی های تجدیدپذیر بوده است، با ۳۰ درصد از انرژی این کشور که از منابع تجدید پذیر، به ویژه انرژی باد و بیومس استفاده می شود. این کشور با بالاترین سرانه تولید انرژی باد در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است، اما حدود دو سوم انرژی تجدیدپذیر آن از بیومس حاصل می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر